Home » D:News » O scurta istorie a Bucurestiului

O scurta istorie a Bucurestiului

O scurta istorie a Bucurestiului
Publicat: 13.12.2010
Fundatia Calea Victoriei va invita joi, 16 decembrie, de la ora 18.30, la o noua intalnire cu istoricul Adrian Majuru. Vom vorbi despre cum a aparut Bucurestiul, un oras controversat, care inca mai atrage si este, desi urat de multi dintre locuitorii sai, foarte rar parasit.

Orasele se nasc si mor de mai multe ori intr-o singura viata.
Ele au cu fiecare secol trait o viata diferita iar ceea ce ramane
in urma numim generic „patrimoniu”. Bucurestiul are in patrimoniul
sau multe legende legate de intemeiere, dar si o realitate istorica
de lunga durata pe care cu greu a putea s-o descriem pe scurt.
Culoarul de mijloc al Dambovitei a fost pentru evul mediu unul
dintre putinele locuri de trecere catre Ardeal, prin mijlocul
padurilor si al luncilor inundabile care strabateau campiile
dunarene in acele timpuri.

Întotdeauna la astfel de intersectari de drumuri comerciale se
formau asezari satesti, care ofereau siguranta celor care tranzitau
marfuri, dar si o piata de desfacere a produselor lor. Si cum
astfel de travesari aveau loc incepand cu incetarea ploilor,
primavara, si toamna, inainte de venirea zapezilor, intreaga
regiune s-a adaptat economic traficului negustoresc, fidelizandu-l
cu organizarea de targuri periodice, cum au fost Mosii de Primavara
si Mosii de Toamna. Satele Bucurestiului de azi au avut un astfel
de targ, pe care orasul l-a pastrat la marginile sale pana in
modernitate sub numele de „Targul Mosilor” cu „Oborul de Vite”. Iar
drumul care ducea la acest targ s-a numit, cum era si firesc,
„Calea Mosilor” sau „Podul Targului de Afara”.

Dar si vechile drumuri ale negotului si comertului regional si
european se pastreaza in reteaua stradala a orasului de azi: Calea
Victoriei a fost Podul Brasovului inainte de a fi Podul Mogosoaiei;
Bulevardul Coltei a fost Drumul Ploestilor iar de acolo drumul
mergea tot spre Brasov; Calea Grivitei a fost Podul de Pamant sau
Podul Targovistei care mergea spre Sibiu; Calea Rahovei a fost
Calea Craiovei ce ducea spre Drobeta si Belgrad; Calea Calarasilor
ducea spre Dunare si Bizant; Calea Serban Voda de azi era Podul
Beilicului, care se continua spre Dunare cu Soseaua Giurgiului si a
Oltenitei; Soseaua Vergului era drumul Brailei. Iar toate aceste
drumuri se intalneau pentru a trece Dambovita in zona pietei
Unirii de azi, unde se afla un ostrov iar debitul riului era mai
sinuos oferind posibilitati de traversare, restul malurilor fiind
in general abrupte.

Aceasta piata economica regionala a intrat la un moment dat in
atentia domnitorului tarii. Si incepand cu atentia data de domnie
acestor locuri a inceput si istoria targului Bucurestilor. O
poveste care se desfasoara de peste 600 de ani.

Lector: Adrian Majuru
Data: 16 Decembrie 2010, ora: 18:30
Cost: 30 lei, cost studenti: 25 lei
Loc: Shift Pub (Strada General Eremia Grigorescu nr.17)
Inscrieri la [email protected]

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Uraganul Helene, cu 10% mai puternic din cauza schimbărilor climatice
Uraganul Helene, cu 10% mai puternic din cauza schimbărilor climatice
Telescopul Webb ajută astronomii să înțeleagă cum iau naștere stelele
Telescopul Webb ajută astronomii să înțeleagă cum iau naștere stelele
Avicenna, medicul și filosoful de seamă al lumii islamice
Avicenna, medicul și filosoful de seamă al lumii islamice
Ai talent pentru scris și ești la curent cu ultimele inovații tech? Alătură-te echipei Go4it
Ai talent pentru scris și ești la curent cu ultimele inovații tech? Alătură-te echipei Go4it
Noi imagini de la NASA dezvăluie o gaură uriașă în roata roverului Curiosity de pe Marte
Noi imagini de la NASA dezvăluie o gaură uriașă în roata roverului Curiosity de pe Marte
Un „râu atmosferic” neobișnuit de puternic ar putea fi printre cele mai intense observate în ultimii 23 de ani
Un „râu atmosferic” neobișnuit de puternic ar putea fi printre cele mai intense observate în ultimii 23 de ani
Frédéric Auguste Bartholdi, creatorul Statuii Libertății
Frédéric Auguste Bartholdi, creatorul Statuii Libertății
Martha Matilda Harper, prima persoană care a deschis un coafor. Inventatoarea scaunului de salon
Martha Matilda Harper, prima persoană care a deschis un coafor. Inventatoarea scaunului de salon
Bette Graham, inventatoarea corectorului lichid de hârtie
Bette Graham, inventatoarea corectorului lichid de hârtie
Folosirea telefonului în timpul mersului pune pietonii în pericol
Folosirea telefonului în timpul mersului pune pietonii în pericol
Premiul Nobel pentru Pace 2024, câștigat de un grup de supraviețuitori ai bombelor de la Hiroshima și Nagasaki
Premiul Nobel pentru Pace 2024, câștigat de un grup de supraviețuitori ai bombelor de la Hiroshima și Nagasaki
Joaca în aer liber ar putea preveni obezitatea la copii
Joaca în aer liber ar putea preveni obezitatea la copii
Mike Godoroja: „Muzica este suport pentru rugăciune”. Povestea de dragoste dintre artist și artă, în EXCLUSIVITATE, la „Altceva cu Adrian Artene”
Mike Godoroja: „Muzica este suport pentru rugăciune”. Povestea de dragoste dintre artist și artă, în EXCLUSIVITATE, ...
Test de cultură generală. Ce au lăsat oamenii pe Lună?
Test de cultură generală. Ce au lăsat oamenii pe Lună?
Un grup de cercetători propune ca astronauții să mănânce asteroizi în drum spre Marte
Un grup de cercetători propune ca astronauții să mănânce asteroizi în drum spre Marte
De ce refuză tinerii din Generația Z să preia poziții de conducere la locul de muncă?
De ce refuză tinerii din Generația Z să preia poziții de conducere la locul de muncă?
Unde ajung, de fapt, hainele pe care nu le mai purtăm?
Unde ajung, de fapt, hainele pe care nu le mai purtăm?
Tot mai mulți oameni infectați cu febra văii îngrijorează experții în sănătate
Tot mai mulți oameni infectați cu febra văii îngrijorează experții în sănătate