Prima pagină D:News

Canibalismul – arta supravietuirii stramosilor nostri

Redactia Descopera.ro | 12.22.2010 | ● Vizualizări: 471
Canibalismul – arta supravietuirii stramosilor nostri     canibalism, neanderthal, cro magnon, homo sapiens, vanatoare + zoom

Oamenii preistorici, alaturi de oamenii de Neanderthal si Homo antecessor, obisnuiau sa se ucida si sa se manance intre ei, este rezultatul unui studiu realizat de cercetatorii americani de la Universitatea din Carolina de Sud. Studiul va fi publicat in intregime in prestigioasa publicatie de profil, The Journal of Human Evolution, si isi doreste sa faca lumina asupra trecutului tumultuos al speciei umane...

"Este vroba de una dintre cele mai eficiente strategii de supravietuire. Ganditi-va ca unul dintre membrii grupului murea dintr-un motiv sau altul. Trupul sau putea oferi hrana semenilor si le asigura acestora o zi in minus de vanatoare, o activitate extrem de periculoasa in acele vremuri. In plus, un cadavru ar fi atras intotdeauna carnivorele uriase de acum cel putin 12.000 de ani. Canibalismul, oricat de socant ar parea, era cea mai buna solutie pentru supravietuirea grupului", afirma Yolanda Fernandez-Jalvo si Peter Andrews, doi dintre autorii studiului.

Afirmatiile oamenilor de stiinta au la baza mai multe ramasite umane datand de acum minim 12.000 de ani, toate prezentand urme de muscaturi provocate de alte fiinte umane. De asemenea, cercetatorii au studiat oasele animalelor consumate de tribul Koi din Namibia, trib care obisnuieste sa consume carnea in stare cruda, urmele de pe oase fiind identice cu cele de pe ramasitele preistorice.

Dovezile arheologice indica faptul ca o astfel de practica era des intalnita si nu era un simplu ritual cu implicatii religioase. De altfel, disparitia oamenilor de Neanderthal este adeseori pusa pe seama oamenilor de Cro Magnon, stramosii speciei umane, cei care si-ar fi vanat si consumat rivalii europeni pana la extinctie.

Sursa: Discoveryon