Grupele la care colecţionarii au putut să se înscrie au fost
Antebellum (1912-1945) şi Classic
(1946-1981). Din cauza „vârstei” maşinilor, organizatorii
au hotărât ca la prima etapă să participe doar şoferii grupei
Classic, lăsând pentru etapa finală celelalte şapte „bunicuţe”.
:format(webp):quality(80)/https://www.descopera.ro/wp-content/themes/descopera-twenty/assets/images/placeholder.png)
Pentru a participa la acest raliu, proprietarii maşinilior au
bătut drumuri lungi, unii dintre ei venind din oraşe precum Braşov,
Piteşti, dar şi Constanţa.
:format(webp):quality(80)/https://www.descopera.ro/wp-content/themes/descopera-twenty/assets/images/placeholder.png)
Diferite ţări au foste reprezentate în competiţie, iar printre
acestea se numără Germania, Suedia, Anglia, dar şi România.
Primul traseu a avut 87 de kilometri şi a avut ca popas
Mânăstirea Căldăruşani. La această etapă au participat doar şoferii
înscrişi la Grupa Classic, urmând să se reîntâlnească cu ceilalţi
şoferi pentru a porni în ce-a de-a doua etapă. Traseul a avut doar
49 de kilometri, a avut ca punct de popas Palatul Mogoşoaia şi a
fost parcurs de toţi participanţii înscrişi în cursă.
:format(webp):quality(80)/https://www.descopera.ro/wp-content/themes/descopera-twenty/assets/images/placeholder.png)
Deşi ploaia şi-a făcut simţită prezenţa, majoritatea
concurenţilor au reuşit să finalizeze cursa. De-a lungul traseelor,
participanţii au avut de trecut patru probe de viteză, în funcţie
de penalizări realizându-se un clasament final.
Premiile au fost împărţite în două grupe, în funcţie de
categoria la care au fost înscrişi participanţii, pe lângă acestea
acordându-se şi alte premii.
:format(webp):quality(80)/https://www.descopera.ro/wp-content/themes/descopera-twenty/assets/images/placeholder.png)
La grupa Antebellum, câştigătorii au fost:
Premiul I: Răzvan Bădulescu/Carmen Bădulescu –
FIAT 1100 Torpedo (fabricat în 1939)
Premiul al II-lea: Paul Pascu/Ecaterina Pascu –
CITROEN Traction (fabricat în 1939)
Premiul al III-lea: Dan Cazacu/Florentina
Cazacu – SKODA 1100 Cabriolet (fabricat în 1938)
La grupa Classic, câştigătorii au fost:
Premiul I: Bogdan Golasiu/Cristian Gospar –
MERCEDES 350 SEL (fabricat în 1979)
Premiul al II-lea: Gabriel Stanciu/Georgios
Ladopoulos – JAGUAR XK 150 (fabricat în 1957)
Premiul al III-lea: Andrei Barbu/Sorin
Chirculescu – OPEL Commodore GS (fabricat în 1969)
:format(webp):quality(80)/https://www.descopera.ro/wp-content/themes/descopera-twenty/assets/images/placeholder.png)
Premiile speciale au fost acordate astfel:
Premiul pentru cel mai vârstnic participant:
Ioan Cîrstea – SKODA 100 S (fabricat în 1976)
Premiul pentru cel mai tânăr participant:
Panagiotis Ladopoulos – JENSEN Interceptor (fabricat în 1974)
Premiul pentru cea mai veche maşină din
concurs: Daniel Bălăşescu – CITROEN AC4 (fabricat în
1930)
Premiul pentru echipajul sosit de la cea mai mare
distanţă: Dumitru-Petrişor Chirea/Iulian Chirea – CADILLAC
Coupe de Ville (fabricat în 1959)
Deşi raliul a fost adresat pasionaţilor de maşini de epocă, în
concurs a intrat şi Mihai Geletu, proprietarul unui motor BMW
R60/5.
La sfârşitul competiţiei s-a ales şi un câştigător al
Cupei Opel. Dintre participanţii care au intrat în
copetiţie cu o maşină marca Opel, echipa cu cel mai mare punctaj,
formată din Andrei Barbu şi Sorin Chirculescu, a fost aleasă drept
câştigătoare Opel.
Foto: Corina Niţescu