Prima pagină D:News

Papagalii africani gri au capacitatea de gândire a unui copil de 4 ani

Redactia Descopera.ro | 06.23.2011 | ● Vizualizări: 325
Papagalii africani gri au capacitatea de gândire a unui copil de 4 ani     papagal, inteligenta, gandire, ratiune, pasari, natura + zoom

Cel mai popular truc al papagalilor este mimarea vorbirii umane, dar ei au şi alte talente mai puţin evidente. Cel mai recent studiu a demonstrat că aceste creaturi sunt capabile să gândească la nivelul unui copil în vârstă de 4 ani.

Un papagal african gri s-a dovedit a fi capabil de a descoperi locaţia în care erau ascunse alimente, acţionând prin eliminare şi deducţie, procese întâlnite până acum doar la oameni şi maimuţe.

Studiul a fost făcut într-un centru din Australia şi s-a bazat pe observarea a şapte papagali gri cu vârste curpinse între 7 şi 25 de ani.

Sandra Mikolasch de la Universitătatea din Viena, a explicat cum s-a făcut cercetarea: "Două alimente diferite, dar la fel de preferate de papagali, au fost ascunse de privirea păsărilor, sub două căni opace. Apoi unul din experimentatori a luat, fără ca pasările să vadă, unul din alimente, pe care l-a arătat acestora."

Dacă atunci când ar fi fost puşi în faţa celor două căni, papagalii s-ar fi bazat doar pe presupuneri, atunci ei ar fi ales cana cu mancare în aproape 50% din cazuri. Cu toate acestea, majoritatate nu au descoperit care cană avea alimentul în ea.

Totuşi, una din păsări a manifestat un interes deosebit pentru recipientul care conţinea mâncare. Cercetătorii au spus că aceasta a văzut care aliment a fost luat de către experimentator şi a dedus care cană conţinea celălat aliment. Doar primatele au arătat în experimentele de acelaşi tip capacitatea de a folosi deducţia pentru a identifica în care cană se găseşte alimentul dorit.

Descoperirea demonstrează că papagalii africani gri au un loc pe lista creaturilor care au ajuns la apogeul inteligenţei animale.