Home » D:News » Acvilele filipineze sunt împuşcate în continuare

Acvilele filipineze sunt împuşcate în continuare

Publicat: 08.10.2011
Un exemplar de acvilă filipineză (Pithecophaga jeffery), care aparţine unei specii de păsări de pradă din care mai supravieţuiesc doar câteva sute de indivizi, a fost descoperit împuşcat recent, raportează o echipă de ornitologi din cadrul celui mai mare grup dedicat salvării păsării emblemă a statului Filipine.

Este vorba de o femelă în vârstă de doi ani, al cărei cadavru care prezenta urme de gloanţe a fost descoperit într-o junglă din insula Mindanao, conform raportului întocmit de Dennis Salvador, directorul Philippine Eagle Foundation.

Sătenii care au descoperit cadavrul păsării care avea încă ataşat radioemiţătorul instalat de ornitologi l-au predat fundaţiei.

Pasărea de pradă nu este doar cea mai rară specie de acvilă din lume, ci şi cea mai mare acvilă de pe planetă în termeni de lungime coporală şi suprafaţa aripilor.

„În ciuda tuturor eforturilor noastrea de a informa populaţia rurală asupra rarităţii şi importanşei acestei păsări devenită simbolul nostru naţional, astfel de incidente tragice încă au loc”, declară Dennis Salvador, care avertizează în continuare că dacă nu se vor lua măsuri de protejare a pădurilor unde trăiesc acvilele, păsările de pradă vor dispărea în viitorii 20 ani.

Un ţăran a capturat acvila în luna mai a anului 2010, în momentul în care acvila încerca să-i ucidă câinele. Bine intenţionat, acesta nu a omorât pasărea ci a decis să o doneze fundaţiei, unde a fost îngrijită şi eliberată ulterior în sălbăticie, având ataşat transmiţătorul prin intermediul căruia cercetătorii intenţionau sa-i monitorizeze deplasările în teritoriu.

Pe baza datelor deţiune de Uniunea Internaţională pentru Conservarea Naturii, în lume ar mai trăi doar 670 acvile filipineze.

Recent, Philippine Eagle Foundation a eliberat în natură un număr de 6 acvile, fie crescute în captivitate, fie reabilitate şi tratate. Dintre acestea 4 au fost ucise, iar asupra a 3 exemplare s-a tras cu arma.

„Pasărea este simbol naţional, iar capturarea sau rănirea sa este pedepsită de lege, cu toate acestea oamenii încă le împuşcă pentru a le mânca , sau pur şi simplu să se distreze”, încheie Salvador.