Prima pagină D:News

Studiu oficial: nu ne uităm destul de atent la etichetele produselor

Redactia Descopera.ro | 10.25.2011 | ● Vizualizări: 64
Studiu oficial: nu ne uităm destul de atent la etichetele produselor     eticheta, ochi, produs, comert, cumparator + zoom
Galerie foto (1)

Conform unui studiu de anvergură publicat Journal of the American Dietetic Association, consumatorii nu citesc cu atentie etichetele produselor pe care sunt gata să le cumpere. Pe lângă acest aspect, cercetătorii au descoperit că suntem mai tentaţi să citim compoziţia produsului dacă aceasta este tipărită în centrul ambalajelor, decât atunci când producătorii decid să o afişeze în josul sau la marginile acestuia, pentru a o face astfel cât mai puţin vizibilă.

"Rezultatele studiului sugerează faptul că oamenii aflaţi la cumpărături au în acele momente atenţia extrem de divizată. Cu toate că majoritatea consumatorilor se uitau la etichete, foarte puţini observau informaţiile tipărite pe părţile laterale ale ambalajelor", declară Dan J. Graham, cercetător în cadrul Departamentului de Epistemiologie din cadrul Universităţii din Minnesota.

La ora actuală, conştienţi de superficialitatea cumpărătorilor obişnuiţi, producătorii americani de alimente aleg să poziţioneze lateral pe ambalaj casetele cu informaţii despre compoziţia produselor şi valoarea lor nutriţională, susţine şi forul naţional U.S. Nutritional Facts.

Într-un experiment simulat într-un supermarket, 203 voluntari au observat 64 de produse alimentare ambalate şi dispuse pe monitoarele calculatoarelor.

Fiecare monitor prezenta trei elemente definitorii: tabelul cu valoarea nutriţională, o fotografie a produsului şi o descriere sumară a acestuia alături de cantitate şi preţ.

Cu ajutorul unui calculator echipat cu un dispozitiv de urmărire a mişcării ochilor subiecţilor, cercetătorii au descoperit că majoritatea oamenilor (61%) alegeau să citească informaţiile nutriţionale dispuse central, mult mai puţini citindu-le pe cele afişate în dreapta sau stânga ecranului.

Cercetătorii au ajuns la concluzia că modul în care sunt prezentate informaţiile nutriţionale pe ambalajul produsuelor alimentare are o influenţă semnificativă asupra alegerilor cumpărătorilor şi, implicit, asupra sănătăţii lor.

Sursa: Science Daily

Tag-uri: eticheta | ochi | produs | comert | cumparator