Home » D:News » Noile specii descoperite în regiunea Mekong sunt deja ameninţate cu dispariţia (VIDEO)

Autor: Maria Olaru 12.13.2011
O maimuţă necunoscută până acum, o şopârlă care se “auto-clonează”, cinci plante carnivore şi o pitulice nemaiîntâlnită fac parte din cele 208 specii noi care au fost descoperite în valea fluviului Mekong în 2010. În total, oamenii de ştiinţă au găsit 145 de specii de plante, 28 de reptile, 25 de peşti, 7 amfibieni, 2 mamifere şi o pasăre, anunţă un raport al WWF.

Raportul susţine că zona are o biodiversitate extrem de bogată, iar WWF organizează un summit la care vor lua parte cei 6 lideri ai ţărilor ce au teritorii în zona numită Greater Mekong Subregion (Cambodgia, Laos, Myanmar, Thailanda, Vietnam şi China). Scopul acestei întâlniri este stabilirea unei cooperări regionale pentru protejarea acestei regiuni.

Printre cele 10 specii evidenţiate de cei de la WWF se află şi specia Rhinopithecus strykeri, o maimuţă al cărei nas este foarte mic, cu deschiderile nărilor îndreptate în sus. Localnicii spun că atunci când plouă, maimuţele stau cu capul între genunchi, pentru a nu le intra picături de ploaie în nas.

Dintre cele 28 de reptile noi, cea mai ciudată este o specie care se reproduce prin partenogeneză. Aceasta nu are nevoie de un mascul pentru a se reproduce, fecundarea nefiind necesară.

De asemenea, în Thailanda şi Cambodgia au fost găsite 5 specii noi de plante carnivore, unele dintre ele având capacitatea de a atrage şi consuma şobolani mici, şoareci, şopârle şi chiar păsări.

„Deşi aceste specii sunt noi pentru ştiinţă, multe dintre ele sunt deja destinate consumului uman”, anunţă Stuart Chapman director al WWF.

Extincţia rinocerului javanez din Vietnam este un indicator tragic al declinului biodiversităţii din această regiune. Animalele şi plantele din zona fluviului Mekong sunt ameninţate atât de schimbările climatice, cât şi de lipsa unei politici de dezvoltare durabilă.

„Biodiversitatea din această zonă, care este fundamentală pentru asigurarea sustenabilităţii pe termen lung în faţa schimbărilor de mediu, va fi pierdută dacă guvernele nu vor investi în conservarea şi întreţinerea ei”, a declarat Chapman.

Sursa: WWF