Home » D:News » Au fost redescoperite fosilele care au stat la baza teoriei evoluţioniste

Au fost redescoperite fosilele care au stat la baza teoriei evoluţioniste

Publicat: 18.01.2012
Unele dintre fosilele care au stat la baza faimoasei teorii a lui Charles Darwin au fost redescoperite într-un dulap vechi.

Fosilelor li s-a pierdut urma acum mai bine 165 de ani şi au fost găsite, din întâmplare, de profesorul paleontolog Howard Falcon-Lang, într-un seif de la British Geological Survey, un centru de cercetare din Keyworth, Marea Britanie.

Acum, preţioasele piese au fost fotografiate şi pot fi văzute de publicul larg mulţumită unei expoziţii online.

Dr. Falcon-Lang, care în prezent lucrează la Departamentul de Ştiinţe ale Pământului din cadrul Universităţii Royal Holloway, a fost atras de etichetele de pe nişte sertare ale unui dulap vechi, pe care scria „plante fosilizate neînregistrate”.

„În interiorul sertarului erau sute de plăcuţe de sticlă care conţineau secţiuni din fosile. Una dintre primele plăcuţe pe care le-am luat era etichetată cu numele C. Darwin Esq „, a declarat Falcon-Lang.

Pe plăcuţe se găseau bucăţele de lemn fosilizat colectate de Darwin în timpul călătoriei sale cu vasul Beagle, 1834. În urma acestei călătorii, Darwin a început să îşi contureze teoria evoluţiei. În cursul vizitei sale pe insula Chiloe, din Chile, Darwin a întâlnit „mai multe fragmente de lignit şi lemn silicifiat şi piritizat, adesea alipite”. Aceste probe au fost transportate în Anglia, unde Darwin le-a secţionat pentru a le analiza.

Joseph Hooker, un botanist şi prieten apropiat al lui Darwin, a fost responsabil pentru asamblarea colecţiei, atunci când, pentru scurt timp, a fost angajat al British Geological Survey în 1846. Doar că, în acel an, Hooker a omis să facă un inventar ar fragmentelor, fiind preocupat de o expediţie în Himalaya, pe care a întreprins-o în acel an. În timp, colecţia a fost mutată de mai multe ori, fiind rătăcită şi uitată.

În urma evenimenului, dr. John Ludden, director executiv al Geological Survey a declart: „este, cu adevărat, o descoperire inedită care ne face să ne gândim ce altceva s-ar putea ascunde în colecţiile noastre”.