Home » D:News » Phoenix va cauta forme de viata pe Marte

Phoenix va cauta forme de viata pe Marte

07.16.2007
Phoenix va cauta forme de viata pe Marte
Phoenix, cea mai noua sonda americana, primul dispozitiv care va studia permafrostul planetei Marte si va cauta posibile forme de viata ce au existat sau exista pe acest corp ceresc, va fi lansata de NASA in august, transmite AFP.

Cercetatorii au cazut de acord asupra teoriei ca Marte, care s-a format, ca si Pamantul, in urma cu aproximativ 4,6 miliarde de ani, a fost acoperita de ape la un anumit moment al istoriei sale.

Sonda americana Mars Odyssey a descoperit in 2002 probe in sprijinul teoriei ca pe Marte au existat vaste intinderi de apa. Alti doi roboti americani, Rover si Spirit, care exploreaza de peste doi ani suprafata planetei rosii, au descoperit si ei semne ale prezentei apei in trecutul lui Marte.

Phoenix a fost conceput pentru a examina istoria permafrostului martian, analizand modul in care apa lichida a modificat componenta chimica si mineralele din sol. Instrumentele sale pot descoperi daca mediul polar martian este o zona care poate fi locuita de microorganisme primitive.

Sonda, cu o latime de 5 metri si o lungime de 1,52 metri, este echipata cu un brat robotizat cu o lungime de 2,34 metri care va sapa solul pentru a ajunge la crusta de gheata. Phoenix va trebui sa-si indeplineasca misiunea la temperaturi care variaza intre minus 73 si minus 33 de grade Celsius.

Lansarea sondei este prevazuta pentru data de 3 august. Sosirea pe Marte este prevazuta pentru mai 2008, dupa un voiaj prin spatiu de 680 de milioane de kilometri. (MEDIAFAX)