Home » D:News » Surpriză: NASA a descoperit forme de viaţă pe Marte în 1976!

Surpriză: NASA a descoperit forme de viaţă pe Marte în 1976!

Publicat: 13.04.2012
În 1976, sonda Viking 1 a ajuns pe Marte, iar analizele efectuate acolo nu au indicat prezenţa vreunei forme de viaţă. Acum, trei decenii mai târziu, oamenii de ştiinţă cred că analiza datelor a fost greşită, sonda NASA găsind de fapt dovezi ce indică prezenţa microbilor extratereştri în solul de pe Planeta Roşie.

Analiza matematică a mostrelor colectate de pe Marte a dus la concluzia că sărurile din sol au „păcălit” cercetătorii care au efectuat estimările iniţiale, oamenii de ştiinţă susţinând acum că mostrele conţin dovezi care atestă prezenţa vieţii microbiene pe Marte.

NASA a anunţat o descoperire importantă pentru găsirea vieţii extraterestre pe Marte

Noua analiză a căutat exemple de „complexitate” în mostre, acesta fiind unul dintre indiciile ce sugerează prezenţa formelor de viaţă. Spre surprinderea cercetătorilor, aceştia au găsit astfel de exemple în probele studiate.

„Aceste analize susţin interpretarea ce sugerează că experimentul Viking LR a detectat viaţă microbiană pe Marte”, afirmă cercetătorii de la Universitatea din Siena şi de la Institutul Keck din California.

„Pe baza a ceea ce am găsit până acum, sunt 99% sigur că există viaţă pe Marte. NASA ar trebui să trimită un microscop acolo, pentru a înregistra un clip video cu bacteriile în timp ce se mişcă”, a declarat Joseph Miller de la Şcoala de Medicină Keck din California.

Următoarea misiune spre Marte va ajunge la destinaţie în august 2012, atunci când este programată amartizarea roverului Curiosity pe Planeta Roşie. Experimentul în valoare de 2,5 miliarde dolari este dotat cu 10 instrumente ştiinţifice, urmând să ofere un răspuns definitiv asupra misterului vieţii pe Marte.

Surse: Daily Mail, Discovery