Home » Istorie » 5 ingineri şi oameni de ştiinţă care au construit maşinăria nazistă de război. Doi dintre ei au fost apoi foarte apreciaţi în SUA – FOTO

5 ingineri şi oameni de ştiinţă care au construit maşinăria nazistă de război. Doi dintre ei au fost apoi foarte apreciaţi în SUA – FOTO

Autor: Marina Manastîrlî 03.27.2016
Când vorbim despre nazişti, ne gândim la Hitler, Himmler, Göring, Goebbels şi Speer, care au fost liderii politici ai celui de-al Treilea Reich, dar în jurul lor au mai fost şi alţi oameni.

A existat o echipă de oameni de ştiinţă şi ingineri care au construit acest mecanism nazist de război şi l-au ajutat pe Hitler să se apropie de dominaţia mondială.

5. Hans von Ohain

Sursa foto: wikimedia.commons

Atunci când Ernst Heinkel a cerut ajutorul reprezentanţilor Universităţii din Gottingen în proiectarea primei aeronave cu motor cu reacţie din lume, Hans von Ohain a fost propus de către supraveghetorul său de la şcoală.

În 1936, Ohain s-a alăturat oficial lui Heinkel Flugzeugwerke să lucreze la primul motor din lume cu jet.

În 1939, a fost testat, în primul său zbor, aproape fără cusur, primul avion din lume cu reacţie – He 178.  Munca lui von Ohain asupra avionului cu reacţie a permis naziştilor să construiască nava de luptă Me 262. Deşi von Ohain nu a contribuit în mod direct la proiectarea Me 262, el a dovedit naziştilor că avioanele cu reacţie erau practice şi mult superioare avioanelor cu elice.

La scurt timp după încheierea celui de-al Doilea Război Mondial, von Ohain a imigrat în Statele Unite ale Americii. În 1963, el a devenit ceretătorul-şef al unui laborator de cercetare al Forţelor Aeriene americane. În noua sa carieră, von Ohain a publicat numeroase lucrări şi a devenit recunoscut la nivel internaţional pentru realizările sale în domeniul ingineriei aerospaţiale.

Hans Von Ohain a fost în cele din urmă introdus în Muzeul Celebrităţilor Aerospaţiale Internaţionale şi în Muzeul Celebrităţilor Ştiinţifice.

4. Walter Thiel

În 1936, Walter Thiel a fost al treilea om de ştiinţă angajat de Walter Dornberger, şeful diviziei de cercetare a rachetelor Germane. Thiel avea experienţă în ingineria chimică şi în cele din urmă a devenit al doilea comandant al diviziei de rachete germane.

Lucrările lui Thiel au avut o importanţă vitală în obţinerea rachetei zburatoare V-2. El a lucrat în principal pe construcţia motorului, iar ideile sale au rezultat într-un motor mult mai uşor şi mai scurt. El a decis asupra amestecului de combustibil pentru rachete V-2 şi a simplificat designul motorului pentru a-l face mai uşor de produs în masă.

Sursa foto: wikimedia.commons

Cu toate acestea, către anul 1943, Thiel era convins că problemele inerente de proiectare a rachetelor V-2 au făcut imposibilă producţia lor în masă, aşa că şi-a dat demisia. La doar câteva zile mai târziu, Thiel şi familia lui au murit în timpul unui bombardament britanic asupra instalaţiilor naziste de cercetare a rachetelor din Peenemunde.

3. Herbert A. Wagner

Sursa foto: wikipedia

Pe parcursul anilor ‘20, inginerul aerospaţial Herbert A. Wagner a investigat dinamica diferitelor componente ale aeronavelor, inclusiv flotoarele hidroavionului. Prin anii 1930, el lucra asupra avioanelor militare de înaltă altitudine şi la motoarele avioanelor cu reacţie. În 1940, el a lucrat la proiectile teleghidate.

Unul dintre proiectele sale era Hs 293 – o bombă cu aripi şi rachetă motor, ghidată radio, aceasta a fost prima bombă ghidată folosită până atunci în război. O armă primitivă, dar devastatoare, Hs 293 a scufundat 400.000 de tone de transport maritim inamic. Cu toate acestea, proliferarea diferitelor modele ale Hs 293 a făcut dificilă îmbunătăţirea armei.

Sursa foto: wikimedia.commons

După război, Wagner a fost unul dintre primii oameni de ştiinţă germani luaţi de SUA. Acolo, el a dezvoltat un sistem de aeronave ghidate de radar pe care Forţele Aeriene ale Armatei americane le-au folosit în timpul războiului din Coreea. De asemenea, el a eficientizat modelele americane de bombe ghidate şi a dezvoltat mai târziu sistemele de ghidare pentru pentru rachetele antitanc ale armatei americane.

2. Konrad Zuse

Sursa foto: wikimedia.commons

În 1935, Konrad Zuse a lucrat ca inginer pentru fabrica de avioane Henschel, dar îşi petrecea weekend-urile sale construind un calculator în camera de zi a părinţilor săi. Z1 a fost primul computer programabil din lume.

Zuse a încercat să proiecteze o maşină care ar putea calcula pentru el ecuaţiile de inginerie. Finalizat în 1938, Z1 a fost o invenţie revolutionară, dar prea simplă pentru a realiza calcule complexe.

Atunci când a izbucnit Al Doilea Război Mondial, Zuse a început să lucreze pentru Institutul de Cercetare a Aerodinamicii al celui de-al Treilea Reich. Acolo, el a construit mai multe calculatoare, culminând cu Z4. Zuse a propus continuarea lucrărilor pe un calculator, folosind tuburile cu vid. Dar munca a fost anulată prematur de armata germană. Ei considerau că acest computer era inutil, fiindcă erau aproape de a câştiga războiul.

După război, Zuse a fugit pe ascuns în Elveţia cu un Z4, iar în 1950 a lansat o companie producătoare de calculatoare. Douăzeci de ani mai târziu, afacerea a fost achiziţionată de Siemens şi Zuse s-a retras.

1. Fritz Todt

Sursa foto: wikimedia.commons

După ce a activat în armata germană în timpul Primului Război Mondial, Fritz Todt, a studiat ingineria şi s-a angajat la o companie mică de construcţii. El s-a alăturat Partidului Nazist în 1922, cu un deceniu înainte de ascensiunea lor la putere. Mai târziu, el s-a alăturat SS.

Todt a publicat un studiu privind ocuparea forţei de muncă în 1930, care a atras atenţia lui Hitler. Când naziştii au venit la putere, Todt a fost promovat şeful noului proiect cu privire la şoselele din Germania. În cele din urmă, el a supravegheat toate aspectele economiei germane ca ministru a muniţiilor Reichului şi în calitate de conducător al Oficiului Central de Tehnologie.

De asemenea, el a fondat Organizaţia Todt, o organizaţie cvasi-guvernamentală de inginerie, care a construit zidul Atlanticului şi masivele adăposturi ale navelor U de pe coasta franceză. Organizaţia Todt a fost renumită pentru utilizarea forţată a milioane de muncitori.

Pe lângă asta Todt s-a bucurat de sprijinul lui Hitler, el a intrat în conflict cu alţi nazişti de top, printre care Hermann Goering şi Martin Bormann. În 1942, Todt a murit într-o explozie de avion. Chiar dacă existau suspiciuni de sabotaj sau de asasinat, nimic nu a fost demonstrat.

Sursa: Listverse

Vă recomandăm şi aceste articole:

Povestea oraşului nazist de lângă New York. „Trebuie să fii ARIAN ca să locuieşti aici!”

 

TAINA sexuală a lui Hitler pe care o ştiau doar medicii a ieşit acum la iveală: ”Era mic şi avea o malformaţie” – VIDEO

Cele mai noi articole
Cum a ajuns un videoclip de 10 secunde să fie vândut cu 6,6 milioane de dolari
Cum a ajuns un videoclip de 10 secunde să fie vândut cu 6,6 milioane de dolari
Avertisment legat de o nouă escrocherie. Românilor li se promit moșteniri și apartenența la familii nobiliare
Avertisment legat de o nouă escrocherie. Românilor li se promit moșteniri și apartenența la familii nobiliare
Cât de eficient este vaccinul AstraZeneca pe noile tulpini de COVID-19? Răspunsul unui profesor din Cluj
Cât de eficient este vaccinul AstraZeneca pe noile tulpini de COVID-19? Răspunsul unui profesor din Cluj
Ce se va întâmpla cu victimele incendiului din Prahova. România nu are un centru pentru mari arși
Ce se va întâmpla cu victimele incendiului din Prahova. România nu are un centru pentru mari arși
Imagini uimitoare cu Venus, înregistrate de sonda Parker Solar Probe, arată ceva ce oamenii de știință nu se așteptau să vadă
Imagini uimitoare cu Venus, înregistrate de sonda Parker Solar Probe, arată ceva ce oamenii de știință nu se așteptau ...
Un aisberg uriaș s-a desprins din Antarctica, însă oamenii de știință erau pregătiți pentru eveniment
Un aisberg uriaș s-a desprins din Antarctica, însă oamenii de știință erau pregătiți pentru eveniment
Când am putea reveni la normal, după pandemie
Când am putea reveni la normal, după pandemie
În urmă cu 52 de ani, Concorde, primul avion supersonic de pasageri din lume, decola de pe aeroportul din Toulouse. VIDEO
În urmă cu 52 de ani, Concorde, primul avion supersonic de pasageri din lume, decola de pe aeroportul din Toulouse. VIDEO
Vaccinul de la Johnson & Johnson a fost aprobat oficial în Statele Unite ale Americii
Vaccinul de la Johnson & Johnson a fost aprobat oficial în Statele Unite ale Americii
Eticheta energetică UE s-a schimbat de la 1 martie
Eticheta energetică UE s-a schimbat de la 1 martie
Lupta dintre o balenă cu cocoașă și 15 orci, surprinsă în premieră
Lupta dintre o balenă cu cocoașă și 15 orci, surprinsă în premieră
Ce animal înfățișează cea mai veche pictură rupestră descoperită până acum în Australia
Ce animal înfățișează cea mai veche pictură rupestră descoperită până acum în Australia
Cea mai precisă hartă plată a Pământului creată vreodată
Cea mai precisă hartă plată a Pământului creată vreodată
Facebook a lansat aplicaţia Bars, rivalul TikTok pentru rapperi
Facebook a lansat aplicaţia Bars, rivalul TikTok pentru rapperi
Cum vor afecta investițiile în Bitcoin de 1,5 miliarde dolari Tesla în 2021
Cum vor afecta investițiile în Bitcoin de 1,5 miliarde dolari Tesla în 2021
Numărul apicultorilor din România s-a înjumătăţit în cinci ani
Numărul apicultorilor din România s-a înjumătăţit în cinci ani
Hyundai recheamă 82.000 de mașini. Este una dintre cele mai costisitoare acțiuni din istorie
Hyundai recheamă 82.000 de mașini. Este una dintre cele mai costisitoare acțiuni din istorie
Mecanismul molecular al memoriei pe termen lung, descoperit în premieră de oamenii de știință
Mecanismul molecular al memoriei pe termen lung, descoperit în premieră de oamenii de știință