Home » Istorie » 5 ingineri şi oameni de ştiinţă care au construit maşinăria nazistă de război. Doi dintre ei au fost apoi foarte apreciaţi în SUA – FOTO

5 ingineri şi oameni de ştiinţă care au construit maşinăria nazistă de război. Doi dintre ei au fost apoi foarte apreciaţi în SUA – FOTO

Când vorbim despre nazişti, ne gândim la Hitler, Himmler, Göring, Goebbels şi Speer, care au fost liderii politici ai celui de-al Treilea Reich, dar în jurul lor au mai fost şi alţi oameni.

A existat o echipă de oameni de ştiinţă şi ingineri care au construit acest mecanism nazist de război şi l-au ajutat pe Hitler să se apropie de dominaţia mondială.

5. Hans von Ohain

Sursa foto: wikimedia.commons

Atunci când Ernst Heinkel a cerut ajutorul reprezentanţilor Universităţii din Gottingen în proiectarea primei aeronave cu motor cu reacţie din lume, Hans von Ohain a fost propus de către supraveghetorul său de la şcoală.

În 1936, Ohain s-a alăturat oficial lui Heinkel Flugzeugwerke să lucreze la primul motor din lume cu jet.

În 1939, a fost testat, în primul său zbor, aproape fără cusur, primul avion din lume cu reacţie – He 178.  Munca lui von Ohain asupra avionului cu reacţie a permis naziştilor să construiască nava de luptă Me 262. Deşi von Ohain nu a contribuit în mod direct la proiectarea Me 262, el a dovedit naziştilor că avioanele cu reacţie erau practice şi mult superioare avioanelor cu elice.

La scurt timp după încheierea celui de-al Doilea Război Mondial, von Ohain a imigrat în Statele Unite ale Americii. În 1963, el a devenit ceretătorul-şef al unui laborator de cercetare al Forţelor Aeriene americane. În noua sa carieră, von Ohain a publicat numeroase lucrări şi a devenit recunoscut la nivel internaţional pentru realizările sale în domeniul ingineriei aerospaţiale.

Hans Von Ohain a fost în cele din urmă introdus în Muzeul Celebrităţilor Aerospaţiale Internaţionale şi în Muzeul Celebrităţilor Ştiinţifice.

4. Walter Thiel

În 1936, Walter Thiel a fost al treilea om de ştiinţă angajat de Walter Dornberger, şeful diviziei de cercetare a rachetelor Germane. Thiel avea experienţă în ingineria chimică şi în cele din urmă a devenit al doilea comandant al diviziei de rachete germane.

Lucrările lui Thiel au avut o importanţă vitală în obţinerea rachetei zburatoare V-2. El a lucrat în principal pe construcţia motorului, iar ideile sale au rezultat într-un motor mult mai uşor şi mai scurt. El a decis asupra amestecului de combustibil pentru rachete V-2 şi a simplificat designul motorului pentru a-l face mai uşor de produs în masă.

Sursa foto: wikimedia.commons

Cu toate acestea, către anul 1943, Thiel era convins că problemele inerente de proiectare a rachetelor V-2 au făcut imposibilă producţia lor în masă, aşa că şi-a dat demisia. La doar câteva zile mai târziu, Thiel şi familia lui au murit în timpul unui bombardament britanic asupra instalaţiilor naziste de cercetare a rachetelor din Peenemunde.

3. Herbert A. Wagner

Sursa foto: wikipedia

Pe parcursul anilor ‘20, inginerul aerospaţial Herbert A. Wagner a investigat dinamica diferitelor componente ale aeronavelor, inclusiv flotoarele hidroavionului. Prin anii 1930, el lucra asupra avioanelor militare de înaltă altitudine şi la motoarele avioanelor cu reacţie. În 1940, el a lucrat la proiectile teleghidate.

Unul dintre proiectele sale era Hs 293 – o bombă cu aripi şi rachetă motor, ghidată radio, aceasta a fost prima bombă ghidată folosită până atunci în război. O armă primitivă, dar devastatoare, Hs 293 a scufundat 400.000 de tone de transport maritim inamic. Cu toate acestea, proliferarea diferitelor modele ale Hs 293 a făcut dificilă îmbunătăţirea armei.

Sursa foto: wikimedia.commons

După război, Wagner a fost unul dintre primii oameni de ştiinţă germani luaţi de SUA. Acolo, el a dezvoltat un sistem de aeronave ghidate de radar pe care Forţele Aeriene ale Armatei americane le-au folosit în timpul războiului din Coreea. De asemenea, el a eficientizat modelele americane de bombe ghidate şi a dezvoltat mai târziu sistemele de ghidare pentru pentru rachetele antitanc ale armatei americane.

2. Konrad Zuse

Sursa foto: wikimedia.commons

În 1935, Konrad Zuse a lucrat ca inginer pentru fabrica de avioane Henschel, dar îşi petrecea weekend-urile sale construind un calculator în camera de zi a părinţilor săi. Z1 a fost primul computer programabil din lume.

Zuse a încercat să proiecteze o maşină care ar putea calcula pentru el ecuaţiile de inginerie. Finalizat în 1938, Z1 a fost o invenţie revolutionară, dar prea simplă pentru a realiza calcule complexe.

Atunci când a izbucnit Al Doilea Război Mondial, Zuse a început să lucreze pentru Institutul de Cercetare a Aerodinamicii al celui de-al Treilea Reich. Acolo, el a construit mai multe calculatoare, culminând cu Z4. Zuse a propus continuarea lucrărilor pe un calculator, folosind tuburile cu vid. Dar munca a fost anulată prematur de armata germană. Ei considerau că acest computer era inutil, fiindcă erau aproape de a câştiga războiul.

După război, Zuse a fugit pe ascuns în Elveţia cu un Z4, iar în 1950 a lansat o companie producătoare de calculatoare. Douăzeci de ani mai târziu, afacerea a fost achiziţionată de Siemens şi Zuse s-a retras.

1. Fritz Todt

Sursa foto: wikimedia.commons

După ce a activat în armata germană în timpul Primului Război Mondial, Fritz Todt, a studiat ingineria şi s-a angajat la o companie mică de construcţii. El s-a alăturat Partidului Nazist în 1922, cu un deceniu înainte de ascensiunea lor la putere. Mai târziu, el s-a alăturat SS.

Todt a publicat un studiu privind ocuparea forţei de muncă în 1930, care a atras atenţia lui Hitler. Când naziştii au venit la putere, Todt a fost promovat şeful noului proiect cu privire la şoselele din Germania. În cele din urmă, el a supravegheat toate aspectele economiei germane ca ministru a muniţiilor Reichului şi în calitate de conducător al Oficiului Central de Tehnologie.

De asemenea, el a fondat Organizaţia Todt, o organizaţie cvasi-guvernamentală de inginerie, care a construit zidul Atlanticului şi masivele adăposturi ale navelor U de pe coasta franceză. Organizaţia Todt a fost renumită pentru utilizarea forţată a milioane de muncitori.

Pe lângă asta Todt s-a bucurat de sprijinul lui Hitler, el a intrat în conflict cu alţi nazişti de top, printre care Hermann Goering şi Martin Bormann. În 1942, Todt a murit într-o explozie de avion. Chiar dacă existau suspiciuni de sabotaj sau de asasinat, nimic nu a fost demonstrat.

Sursa: Listverse

Vă recomandăm şi aceste articole:

Povestea oraşului nazist de lângă New York. „Trebuie să fii ARIAN ca să locuieşti aici!”

 

TAINA sexuală a lui Hitler pe care o ştiau doar medicii a ieşit acum la iveală: ”Era mic şi avea o malformaţie” – VIDEO

Cele mai noi articole
Hipopotami de la o grădină zoologică din Belgia s-au infectat cu COVID-19
Hipopotami de la o grădină zoologică din Belgia s-au infectat cu COVID-19
Descoperire macabră. 100 de pisici moarte, găsite în casa unui pensionar
Descoperire macabră. 100 de pisici moarte, găsite în casa unui pensionar
Este posibil ca varianta Omicron să fi capturat o bucată de virus al răcelii
Este posibil ca varianta Omicron să fi capturat o bucată de virus al răcelii
Cutia Neagră a Pământului, structura indestructibilă care va spune ce s-a întâmplat cu omenirea în viitor
Cutia Neagră a Pământului, structura indestructibilă care va spune ce s-a întâmplat cu omenirea în viitor
Kalașnikov vrea să cucerească piața de mașini electrice
Kalașnikov vrea să cucerească piața de mașini electrice
Noi cercetări arată că un medicament comun inhibă tratamentele pentru cancerul pulmonar
Noi cercetări arată că un medicament comun inhibă tratamentele pentru cancerul pulmonar
Ultimul ofițer supraviețuitor al vestitei „Band of Brothers” din al Doilea Război Mondial a murit
Ultimul ofițer supraviețuitor al vestitei „Band of Brothers” din al Doilea Război Mondial a murit
Bijuterii din aur din vremea lui Nefertiti, găsite în morminte din Cipru
Bijuterii din aur din vremea lui Nefertiti, găsite în morminte din Cipru
Un studiu arată că simptomele sindromului premenstrual pot fi reduse de spațiile verzi
Un studiu arată că simptomele sindromului premenstrual pot fi reduse de spațiile verzi
Care sunt cele mai apreciate aeroporturi din România – studiu
Care sunt cele mai apreciate aeroporturi din România – studiu
Care au fost cele mai importante personalități ale anului 2021
Care au fost cele mai importante personalități ale anului 2021
Ericsson Mobility Report: în ultimii 10 ani traficul mobil a crescut de aproape 300 de ori
Ericsson Mobility Report: în ultimii 10 ani traficul mobil a crescut de aproape 300 de ori
Marina americană iubea hidroavioanele pentru că puteau fi adaptate ușor
Marina americană iubea hidroavioanele pentru că puteau fi adaptate ușor
Hans Christian Andersen, un suflet neînțeles și nemuritor al lumii literare
Hans Christian Andersen, un suflet neînțeles și nemuritor al lumii literare
Muzeul BNR se redeschide vizitatorilor cu două noi expoziții temporare
Muzeul BNR se redeschide vizitatorilor cu două noi expoziții temporare
Moș Nicolae, protectorul copiilor și inspirația pentru un alt bătrân aducător de daruri
Moș Nicolae, protectorul copiilor și inspirația pentru un alt bătrân aducător de daruri
9,2 miliarde lei – maxim istoric pe care îl atinge industria software în 2021
9,2 miliarde lei – maxim istoric pe care îl atinge industria software în 2021
Nicolae Kalinderu, medicul român de care puţini ştiu, a fost extrem de apreciat peste hotarele ţării
Nicolae Kalinderu, medicul român de care puţini ştiu, a fost extrem de apreciat peste hotarele ţării