Home » Istorie » Au fost descoperite rămăşiţele unui dinozaur cu ”armură” ce a trăit pe un continent dispărut

Autor: Oana Bujor 07.21.2018
Cercetătorii au descoperit un nou dinozaur cu „armură” în Utah. Noua specie de ankylosaur este cunoscută cu denumirea de „Akainacephalus johnsoni” şi trăia pe continentul dispărut Laramidia.

Akainacephalus johnsoni a trăit în urmă cu 76 milioane de ani în sudul Utah de astăzi, ce în trecut era un continent insular denumit Laramidia. Conform Fox News, în cele din urmă marea ce separa America de Nord în două a secat şi cele două părţi de continent au format partea nordică a Americii de astăzi.

Denumirea speciei înseamnă „cap cu ţepi”, iar johnsoni este un omagiu adus chimistului Randy Johnson ce a ajutat la conservarea craniului. „Sunt un chimist pensionat, dar am fost interesat mereu de alte discipline din ştiinţă. Nu m-am gândit niciodată că voi avea oportunitatea să lucrez cu o fosilă importantă pentru paleoantropologi”, a declarat Johnson.

În prezent, fosila a fost expusă la Muzeul de Istorie din Utah. Scheletul măsoară între 3,96 şi 4,87 de metri, iar coada are o lungime de peste un metru. Fosilele conţin un craniu complet şi o parte semnificativă din coloana vertebrală.