Home » Istorie » Doi paleontologi amatori au descoperit cea mai mare captură de echinoderme din Jurasic din Regatul Unit

Publicat: 26.07.2021

Atunci când Sally și Neville Hollingworth au început să „înnebunească” în timpul carantinei naționale din Marea Britanie, în loc să facă pâine sau să participe la întâlniri cu prietenii pe Zoom, cei doi paleontologi amatori au apelat la Google Earth.

Cuplul a pus la cale o nouă excursie, cu ajutorul imaginilor prin satelit care au dezvăluit situri ce în trecut au dus la descoperiri de fosile. La scurt timp, cei doi au dat peste un sit promițător în regiunea Cotswolds. Totuși, niciunul dintre ei nu se aștepta să găsească cele mai importante fosile descoperite pe teritoriul Regatului Unit în ultimele decenii.

Descoperirea lor, veche de 167 milioane de ani, a fost descrisă de Muzeul de Istorie Naturală de la Londra drept cea mai mare captură de echinoderme din Jurasic, un grup de animale care include steaua de mare și ariciul de mare, din Regatul Unit.

O colecție fără precedent de fosile de stele de mare

„Imediat ce restricțiile au fost ridicate, am primit permisiunea să desfășurăm cercetări la fața locului”, a spus Sally, în vârstă de 50 de ani.

Inițial, lespedea descoperită la sit „părea destul de anostă”, însă după ce a pregătit-o în garajul lor, Neville, în vârstă de 60 de ani, a început să țipe după Sally, spunându-i că trebuie neapărat să vadă ce au găsit, scrie The Guardian.

Până acum, peste 1.000 de specimene importante au fost excavate de la situl arheologic, locul în care se află nefiind deocamdată dezvăluite publicului. De asemenea, o colecție fără precedent de fosile de stele de mare a fost găsită aici. Mai mult, paleontologii au descoperit și trei specii noi.

„Este de-a dreptul ireal. Aceste creaturi trăiau pe vremea dinozaurilor”

Experții au spus că descoperirea celor doi paleontologi amatori va oferi informații cruciale care vor contribui la explicarea istoriei evolutive a acestor creaturi marine.

„Arată destul de anost, însă apoi începi să le dezvălui toate detaliile și starea lor este uimitoare. Mă uit la această creatură mică, veche de 167 milioane de ani. Este de-a dreptul ireal. Aceste creaturi trăiau pe vremea dinozaurilor”, a mai spus Sally.

Zeci de fosile ale unor creaturi preistorice, descoperite întâmplător într-o pădure petrificată din California