Home » Lumea digitala » Cum a evoluat industria jocurilor în deceniul care se încheie

Cum a evoluat industria jocurilor în deceniul care se încheie

Descopera 01.01.2020
Cum a evoluat industria jocurilor în deceniul care se încheie
Dacă ai fost un pasionat de gaming în urmă cu 10 ani, probabil că ţi-ai petrecut o mare parte din timp alergând în magazine unde plăteai 60 de dolari pentru cel mai nou joc din piaţă, ori poate ai încercat un joc gratuit pe computer.

În acea perioadă, Nintendo, Microsoft şi Sony au fost, se aflau, la rândul lor, în lupta pentru supremaţia consolelor, astfel încât cei pasionaţi de gaming urmăreau Xbox 360, PlayStation 3 şi, desigur, Wii, potrivit Mediafax.

Industria de gaming a generat, în 2010, venituri de aproximativ 20 miliarde de dolari. Vânzările în piaţa jocurilor au scăzut, totuşi, după înregistrarea unui record, anul trecut, de peste 21 miliarde de dolari.

Estimările din prezent indică o valoare a pieţei globale a gaming-ului de peste şapte ori faţă de anii precedenţi, compania de cercetare Newzoo prognozând că industria va aduce peste 152 miliarde de dolari în acest an, transmite CNBC.

În spatele acestei ascensiuni, se află o industrie care a cunoscut o tranziţie, de la consolă la o afacere condusă de expansiunea digitală şi socială, un proces care a schimbat nu numai modul de realizare a jocurilor, ci care a revoluţionat şi modul în care utilizatorii interacţionează odată cu jocurile.

Printre primele jocuri care generat aceste noi tendinţe s-a numărat FarmVille, care a ajuns la aproximativ 83 milioane de utilizatori în martie 2010, la doar nouă luni de la lansare.

Până la începutul anului 2013, jocul câştigase venituri de un miliard de dolari, potrivit lui Mark Pincus, directorul general de atunci.

„Au introdus, într-adevăr, mecanismul social în jocuri şi au arătat cât de eficient poate fi”, a spus Clinton. „Fortnite este un exemplu mai modern, dar cred că FarmVille a arătat că socialul este un mecanism puternic în care poţi vorbi cu prietenii de pe reţelele sociale despre ceea ce se îmtâmplă. Este o modalitate excelentă de a apropia oamenii”, a adăugat el, potrivit sursei citate.

La doar câteva luni de la lansarea FarmVille, în 2009, un start-up cu sediul în Los Angeles a lansat un joc care a devenit cel mai utilizat joc de PC din lume chiar şi la 10 ani după: Riot Games’League of Legends.

În timp ce YouTube răspunsese deja la cererea consumatorilor privind conţinutul legat de jocuri video, Twitch, care începuse ca Justin.tv în 2011, a dus la o nouă tendinţă, oferind o întreagă platformă de live streaming pentru jocuri. Astfel, Twitch a oferit interactivitate pieţei şi a dus la apariţia creatorilor de contet superstar, ceea ce a implicat direct utilizatorul care putea să îşi aleagă singur audienţa.

După zece ani de la apariţia jocurilor, Newzoo prevede că exporturile din această industrie vor aduce peste 1 miliard de dolari venituri în acest an.

În 2019, s-au înregistrat nu numai audienţe uriaşe la evenimentele de sport electronic din întreaga lume, dar şi aprecieri ale lui Kyle „Bugha” Giersdorf, în vârstă de 16 ani, care a luat acasă 3 milioane de dolari la Cupa Mondială Fortnite. The International – unul dintre evenimentele emblematice ale e-sportului mondial, cu Defense of the Ancients 2 – a stabilit încă un record anul acesta cu un fond de premii crowdfunded care a depăşit 34 milioane de dolari.

Ariel Horn, fostul şef de conţinut Riot Games a declarat că e-sports contribuie la longevitatea jocurilor.

„Jocurile video au apărut şi au dispărut istoric. Unele vor atinge o popularitate incredibilă şi vor pierde la fel de repede, în timp ce e-sporturile sunt veşnice ”, a spus Horn, în cadrul unui interviu. „Aş susţine că e-sporturile creează această continuitate şi o mulţime de lucruri personale, iar pe măsură ce trece timpul acestea fac istorie. Jucaţi un joc care este incredibil de popular şi vedeţi dacă îi puteţi prelungi viaţa la nesfârşit.”

Nu toate jocurile vor deveni titluri populare. Este o „tranşă îngustă a pieţei globale a jocurilor”, a spus Horn.

Toţi aceşti factori, împreună cu evoluţiile tehnologice din spatele jocurilor, precum şi realitate virtuală au dus la ascensiunea jocurilor pe mobil, ceea ce înseamnă că jocurile următoare vor avea criterii de succes diferite, care sunt adesea imprevizibile, deoarece spaţiul virtual evoluează rapid.

Totuşi, un lucru este sigur: industria gaming-ului ia o amploare mai mare decât niciodată şi este pe punctul de a ajunge în vârf.

 

Cele mai noi articole
63 de pinguini în pericol de dispariție, atacați și uciși de un roi de albine. „Este un caz foarte rar”
63 de pinguini în pericol de dispariție, atacați și uciși de un roi de albine. „Este un caz foarte rar”
O femeie a fost readusă la viață după ce a stat 45 de minute în moarte clinică. Cazul este extrem de rar
O femeie a fost readusă la viață după ce a stat 45 de minute în moarte clinică. Cazul este extrem de rar
Oamenii de știință au dezvoltat o nouă tehnică pentru a ascunde obiectele acustice
Oamenii de știință au dezvoltat o nouă tehnică pentru a ascunde obiectele acustice
Un echipaj din Rusia va pleca spre ISS pentru a filma primul film în spațiu
Un echipaj din Rusia va pleca spre ISS pentru a filma primul film în spațiu
Mormântul sudic de lângă Piramida în Trepte s-a redeschis, după 15 ani de renovări
Mormântul sudic de lângă Piramida în Trepte s-a redeschis, după 15 ani de renovări
Cele mai vechi dovezi care arată că oamenii confecționau haine și acum 120.000 de ani
Cele mai vechi dovezi care arată că oamenii confecționau haine și acum 120.000 de ani
Trotuarele din New York, pline cu sute de păsări moarte. Au murit lovindu-se de zgârie-nori
Trotuarele din New York, pline cu sute de păsări moarte. Au murit lovindu-se de zgârie-nori
Motivul pentru care testamentul prințului Philip va rămâne secret timp de 90 de ani
Motivul pentru care testamentul prințului Philip va rămâne secret timp de 90 de ani
Adevăratul castel al lui Dracula, vampirul fictiv al lui Bram Stoker
Adevăratul castel al lui Dracula, vampirul fictiv al lui Bram Stoker
Creșterea în greutate este cauzată de anumite alimente, nu de mâncatul în exces. Rezultatele unui studiu
Creșterea în greutate este cauzată de anumite alimente, nu de mâncatul în exces. Rezultatele unui studiu
Christopher Nolan va regiza un film despre Oppenheimer, „tatăl bombei atomice”
Christopher Nolan va regiza un film despre Oppenheimer, „tatăl bombei atomice”
Pfizer: Vaccinul anti-COVID la copiii de peste 5 ani este sigur
Pfizer: Vaccinul anti-COVID la copiii de peste 5 ani este sigur
Unul dintre cele mai CONTROVERSATE asasinate din istoria României. De ce a fost ucis Armand Călinescu
Unul dintre cele mai CONTROVERSATE asasinate din istoria României. De ce a fost ucis Armand Călinescu
Bitcoin este în scădere din cauza temerilor cu privire la mediu
Bitcoin este în scădere din cauza temerilor cu privire la mediu
Vremea în următoarele săptămâni. Temperaturi în scădere și perioade cu ploi
Vremea în următoarele săptămâni. Temperaturi în scădere și perioade cu ploi
Lavă înaltă de 15 metri, aruncată de vulcanul de pe insula spaniolă La Palma. Mii de persoane, evacuate
Lavă înaltă de 15 metri, aruncată de vulcanul de pe insula spaniolă La Palma. Mii de persoane, evacuate
Un celebru templu hitit va fi excavat. Ce caută arheologii
Un celebru templu hitit va fi excavat. Ce caută arheologii
A fost descoperit mormântul unui rege urartian îngropat cu patru cai
A fost descoperit mormântul unui rege urartian îngropat cu patru cai