Home » Lumea digitală » Cum a evoluat industria jocurilor în deceniul care se încheie

Cum a evoluat industria jocurilor în deceniul care se încheie

Publicat: 01.01.2020
Cum a evoluat industria jocurilor în deceniul care se încheie
Dacă ai fost un pasionat de gaming în urmă cu 10 ani, probabil că ţi-ai petrecut o mare parte din timp alergând în magazine unde plăteai 60 de dolari pentru cel mai nou joc din piaţă, ori poate ai încercat un joc gratuit pe computer.

În acea perioadă, Nintendo, Microsoft şi Sony au fost, se aflau, la rândul lor, în lupta pentru supremaţia consolelor, astfel încât cei pasionaţi de gaming urmăreau Xbox 360, PlayStation 3 şi, desigur, Wii, potrivit Mediafax.

Industria de gaming a generat, în 2010, venituri de aproximativ 20 miliarde de dolari. Vânzările în piaţa jocurilor au scăzut, totuşi, după înregistrarea unui record, anul trecut, de peste 21 miliarde de dolari.

Estimările din prezent indică o valoare a pieţei globale a gaming-ului de peste şapte ori faţă de anii precedenţi, compania de cercetare Newzoo prognozând că industria va aduce peste 152 miliarde de dolari în acest an, transmite CNBC.

În spatele acestei ascensiuni, se află o industrie care a cunoscut o tranziţie, de la consolă la o afacere condusă de expansiunea digitală şi socială, un proces care a schimbat nu numai modul de realizare a jocurilor, ci care a revoluţionat şi modul în care utilizatorii interacţionează odată cu jocurile.

Printre primele jocuri care generat aceste noi tendinţe s-a numărat FarmVille, care a ajuns la aproximativ 83 milioane de utilizatori în martie 2010, la doar nouă luni de la lansare.

Până la începutul anului 2013, jocul câştigase venituri de un miliard de dolari, potrivit lui Mark Pincus, directorul general de atunci.

„Au introdus, într-adevăr, mecanismul social în jocuri şi au arătat cât de eficient poate fi”, a spus Clinton. „Fortnite este un exemplu mai modern, dar cred că FarmVille a arătat că socialul este un mecanism puternic în care poţi vorbi cu prietenii de pe reţelele sociale despre ceea ce se îmtâmplă. Este o modalitate excelentă de a apropia oamenii”, a adăugat el, potrivit sursei citate.

La doar câteva luni de la lansarea FarmVille, în 2009, un start-up cu sediul în Los Angeles a lansat un joc care a devenit cel mai utilizat joc de PC din lume chiar şi la 10 ani după: Riot Games’League of Legends.

În timp ce YouTube răspunsese deja la cererea consumatorilor privind conţinutul legat de jocuri video, Twitch, care începuse ca Justin.tv în 2011, a dus la o nouă tendinţă, oferind o întreagă platformă de live streaming pentru jocuri. Astfel, Twitch a oferit interactivitate pieţei şi a dus la apariţia creatorilor de contet superstar, ceea ce a implicat direct utilizatorul care putea să îşi aleagă singur audienţa.

După zece ani de la apariţia jocurilor, Newzoo prevede că exporturile din această industrie vor aduce peste 1 miliard de dolari venituri în acest an.

În 2019, s-au înregistrat nu numai audienţe uriaşe la evenimentele de sport electronic din întreaga lume, dar şi aprecieri ale lui Kyle „Bugha” Giersdorf, în vârstă de 16 ani, care a luat acasă 3 milioane de dolari la Cupa Mondială Fortnite. The International – unul dintre evenimentele emblematice ale e-sportului mondial, cu Defense of the Ancients 2 – a stabilit încă un record anul acesta cu un fond de premii crowdfunded care a depăşit 34 milioane de dolari.

Ariel Horn, fostul şef de conţinut Riot Games a declarat că e-sports contribuie la longevitatea jocurilor.

„Jocurile video au apărut şi au dispărut istoric. Unele vor atinge o popularitate incredibilă şi vor pierde la fel de repede, în timp ce e-sporturile sunt veşnice ”, a spus Horn, în cadrul unui interviu. „Aş susţine că e-sporturile creează această continuitate şi o mulţime de lucruri personale, iar pe măsură ce trece timpul acestea fac istorie. Jucaţi un joc care este incredibil de popular şi vedeţi dacă îi puteţi prelungi viaţa la nesfârşit.”

Nu toate jocurile vor deveni titluri populare. Este o „tranşă îngustă a pieţei globale a jocurilor”, a spus Horn.

Toţi aceşti factori, împreună cu evoluţiile tehnologice din spatele jocurilor, precum şi realitate virtuală au dus la ascensiunea jocurilor pe mobil, ceea ce înseamnă că jocurile următoare vor avea criterii de succes diferite, care sunt adesea imprevizibile, deoarece spaţiul virtual evoluează rapid.

Totuşi, un lucru este sigur: industria gaming-ului ia o amploare mai mare decât niciodată şi este pe punctul de a ajunge în vârf.

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Ultima SuperLună din 2023, numită și „Luna recoltei”, răsare pe cerul nopții vineri, 29 septembrie
Ultima SuperLună din 2023, numită și „Luna recoltei”, răsare pe cerul nopții vineri, 29 septembrie
Test de cultură generală. Care e cel mai mic oraș din România?
Test de cultură generală. Care e cel mai mic oraș din România?
China se gândește serios să construiască baze în peșterile de pe Lună
China se gândește serios să construiască baze în peșterile de pe Lună
Israelienii, primiți în programul Visa Waiver al SUA. România încearcă de foarte mulți ani să fie acceptată
Israelienii, primiți în programul Visa Waiver al SUA. România încearcă de foarte mulți ani să fie acceptată
Bruce Springsteen și-a amânat toate concertele din 2023 până în 2024
Bruce Springsteen și-a amânat toate concertele din 2023 până în 2024
Prima linie de trenuri de mare viteză de lângă strâmtoarea Taiwan, inaugurată de China
Prima linie de trenuri de mare viteză de lângă strâmtoarea Taiwan, inaugurată de China
Iulia Haşdeu, copilul genial care putea să îl întreacă pe Eminescu. Legătura dintre tată şi fiică ce a sfidat paranormalul
Iulia Haşdeu, copilul genial care putea să îl întreacă pe Eminescu. Legătura dintre tată şi fiică ce a sfidat paranormalul
Greenpeace avertizează că situația de la centrala Zaporojia este „o criză nucleară fără precedent”
Greenpeace avertizează că situația de la centrala Zaporojia este „o criză nucleară fără precedent”
O secetă fără precedent afectează oamenii și natura din Amazon
O secetă fără precedent afectează oamenii și natura din Amazon
Premieră în România! A fost implantată prima inimă artificială la un copil
Premieră în România! A fost implantată prima inimă artificială la un copil
Vârfuri de lance din anul 1500 înainte de Hristos, găsite pe un câmp din Teleorman
Vârfuri de lance din anul 1500 înainte de Hristos, găsite pe un câmp din Teleorman
O regulă faimoasă a lui Leonardo Da Vinci a fost dezmințită de un nou studiu
O regulă faimoasă a lui Leonardo Da Vinci a fost dezmințită de un nou studiu
Prima gaură neagră fotografiată de omenire se învârte, au confirmat oamenii de știință
Prima gaură neagră fotografiată de omenire se învârte, au confirmat oamenii de știință
Cea mai urât mirositoare floare din lume ar putea dispărea în curând
Cea mai urât mirositoare floare din lume ar putea dispărea în curând
Căni de băut din schelete și diverse unelte: ce făceau primii oameni cu rămășițele morților
Căni de băut din schelete și diverse unelte: ce făceau primii oameni cu rămășițele morților
Cea mai mare urgență reprezentată de malarie din ultimii 20 de ani
Cea mai mare urgență reprezentată de malarie din ultimii 20 de ani
Matematicienii au găsit 12.000 de soluții noi la o problemă „de nerezolvat”
Matematicienii au găsit 12.000 de soluții noi la o problemă „de nerezolvat”
Test de cultură generală. Ce viteză are un glonț tras dintr-un tren în mișcare?
Test de cultură generală. Ce viteză are un glonț tras dintr-un tren în mișcare?