Home » Lumea digitala » Cum a evoluat industria jocurilor în deceniul care se încheie

Cum a evoluat industria jocurilor în deceniul care se încheie

01.01.2020
Cum a evoluat industria jocurilor în deceniul care se încheie
Dacă ai fost un pasionat de gaming în urmă cu 10 ani, probabil că ţi-ai petrecut o mare parte din timp alergând în magazine unde plăteai 60 de dolari pentru cel mai nou joc din piaţă, ori poate ai încercat un joc gratuit pe computer.

În acea perioadă, Nintendo, Microsoft şi Sony au fost, se aflau, la rândul lor, în lupta pentru supremaţia consolelor, astfel încât cei pasionaţi de gaming urmăreau Xbox 360, PlayStation 3 şi, desigur, Wii, potrivit Mediafax.

Industria de gaming a generat, în 2010, venituri de aproximativ 20 miliarde de dolari. Vânzările în piaţa jocurilor au scăzut, totuşi, după înregistrarea unui record, anul trecut, de peste 21 miliarde de dolari.

Estimările din prezent indică o valoare a pieţei globale a gaming-ului de peste şapte ori faţă de anii precedenţi, compania de cercetare Newzoo prognozând că industria va aduce peste 152 miliarde de dolari în acest an, transmite CNBC.

În spatele acestei ascensiuni, se află o industrie care a cunoscut o tranziţie, de la consolă la o afacere condusă de expansiunea digitală şi socială, un proces care a schimbat nu numai modul de realizare a jocurilor, ci care a revoluţionat şi modul în care utilizatorii interacţionează odată cu jocurile.

Printre primele jocuri care generat aceste noi tendinţe s-a numărat FarmVille, care a ajuns la aproximativ 83 milioane de utilizatori în martie 2010, la doar nouă luni de la lansare.

Până la începutul anului 2013, jocul câştigase venituri de un miliard de dolari, potrivit lui Mark Pincus, directorul general de atunci.

„Au introdus, într-adevăr, mecanismul social în jocuri şi au arătat cât de eficient poate fi”, a spus Clinton. „Fortnite este un exemplu mai modern, dar cred că FarmVille a arătat că socialul este un mecanism puternic în care poţi vorbi cu prietenii de pe reţelele sociale despre ceea ce se îmtâmplă. Este o modalitate excelentă de a apropia oamenii”, a adăugat el, potrivit sursei citate.

La doar câteva luni de la lansarea FarmVille, în 2009, un start-up cu sediul în Los Angeles a lansat un joc care a devenit cel mai utilizat joc de PC din lume chiar şi la 10 ani după: Riot Games’League of Legends.

În timp ce YouTube răspunsese deja la cererea consumatorilor privind conţinutul legat de jocuri video, Twitch, care începuse ca Justin.tv în 2011, a dus la o nouă tendinţă, oferind o întreagă platformă de live streaming pentru jocuri. Astfel, Twitch a oferit interactivitate pieţei şi a dus la apariţia creatorilor de contet superstar, ceea ce a implicat direct utilizatorul care putea să îşi aleagă singur audienţa.

După zece ani de la apariţia jocurilor, Newzoo prevede că exporturile din această industrie vor aduce peste 1 miliard de dolari venituri în acest an.

În 2019, s-au înregistrat nu numai audienţe uriaşe la evenimentele de sport electronic din întreaga lume, dar şi aprecieri ale lui Kyle „Bugha” Giersdorf, în vârstă de 16 ani, care a luat acasă 3 milioane de dolari la Cupa Mondială Fortnite. The International – unul dintre evenimentele emblematice ale e-sportului mondial, cu Defense of the Ancients 2 – a stabilit încă un record anul acesta cu un fond de premii crowdfunded care a depăşit 34 milioane de dolari.

Ariel Horn, fostul şef de conţinut Riot Games a declarat că e-sports contribuie la longevitatea jocurilor.

„Jocurile video au apărut şi au dispărut istoric. Unele vor atinge o popularitate incredibilă şi vor pierde la fel de repede, în timp ce e-sporturile sunt veşnice ”, a spus Horn, în cadrul unui interviu. „Aş susţine că e-sporturile creează această continuitate şi o mulţime de lucruri personale, iar pe măsură ce trece timpul acestea fac istorie. Jucaţi un joc care este incredibil de popular şi vedeţi dacă îi puteţi prelungi viaţa la nesfârşit.”

Nu toate jocurile vor deveni titluri populare. Este o „tranşă îngustă a pieţei globale a jocurilor”, a spus Horn.

Toţi aceşti factori, împreună cu evoluţiile tehnologice din spatele jocurilor, precum şi realitate virtuală au dus la ascensiunea jocurilor pe mobil, ceea ce înseamnă că jocurile următoare vor avea criterii de succes diferite, care sunt adesea imprevizibile, deoarece spaţiul virtual evoluează rapid.

Totuşi, un lucru este sigur: industria gaming-ului ia o amploare mai mare decât niciodată şi este pe punctul de a ajunge în vârf.

 

Cele mai noi articole
Cuptoarele egiptene pentru ouă și tehnologia considerată mai spectaculoasă decât piramidele
Cuptoarele egiptene pentru ouă și tehnologia considerată mai spectaculoasă decât piramidele
De ce se nasc rechinii tot mai slabi și bolnavi
De ce se nasc rechinii tot mai slabi și bolnavi
Amiba care se hrănește cu creier poate fi ucisă de un compus de plante, au demonstrat studiile de laborator
Amiba care se hrănește cu creier poate fi ucisă de un compus de plante, au demonstrat studiile de laborator
Vizite gratuite la Muzeul Municipiului București de Ziua Unirii Principatelor Române
Vizite gratuite la Muzeul Municipiului București de Ziua Unirii Principatelor Române
O exoplanetă extrem de „pufoasă” schimbă tot ce știu astronomii despre formarea planetelor
O exoplanetă extrem de „pufoasă” schimbă tot ce știu astronomii despre formarea planetelor
Volkswagen ar putea fi amendată cu peste  100 de milioane de euro de către UE
Volkswagen ar putea fi amendată cu peste  100 de milioane de euro de către UE
A fost descoperit mecanismul din spatele celor mai severe cazuri ale unei tulburări sangvine comune
A fost descoperit mecanismul din spatele celor mai severe cazuri ale unei tulburări sangvine comune
Mulți români care merg pe contrasens pe autostradă o fac în mod conștient – studiu
Mulți români care merg pe contrasens pe autostradă o fac în mod conștient – studiu
Teatrul Nottara va alege un spectator care să facă parte din Consiliul artistic
Teatrul Nottara va alege un spectator care să facă parte din Consiliul artistic
Cum va arăta biroul post-pandemie și câți angajați cred că își vor relua activitatea la birou în 2021
Cum va arăta biroul post-pandemie și câți angajați cred că își vor relua activitatea la birou în 2021
Jurnal de introspecţie V, expoziție inedită de pictură la Biblioteca Metropolitană București
Jurnal de introspecţie V, expoziție inedită de pictură la Biblioteca Metropolitană București
România, printre țările în care Pfizer a redus masiv livrările de vaccin
România, printre țările în care Pfizer a redus masiv livrările de vaccin
Genele care cresc riscul de incontinență urinară nocturnă la copii și tineri, dezvăluite pentru prima dată
Genele care cresc riscul de incontinență urinară nocturnă la copii și tineri, dezvăluite pentru prima dată
Porumbelul Joe, care a zburat tot drumul din SUA în Australia, la un pas să fie executat
Porumbelul Joe, care a zburat tot drumul din SUA în Australia, la un pas să fie executat
Experții spun că putem vaccina toți oamenii de pe Pământ și tot nu vom opri pandemia de COVID-19
Experții spun că putem vaccina toți oamenii de pe Pământ și tot nu vom opri pandemia de COVID-19
Astronomii au descoperit o planetă cu trei sori. Ce se știe deocamdată despre exoplaneta KOI-5Ab
Astronomii au descoperit o planetă cu trei sori. Ce se știe deocamdată despre exoplaneta KOI-5Ab
Ce decizii pregătește noua administrație de la Washington în primele zece zile de mandat
Ce decizii pregătește noua administrație de la Washington în primele zece zile de mandat
Crima perfectă: uciderea ministrului Barbu Catargiu
Crima perfectă: uciderea ministrului Barbu Catargiu