Home » Lumea digitala » Cum a evoluat industria jocurilor în deceniul care se încheie

Cum a evoluat industria jocurilor în deceniul care se încheie

01.01.2020
Cum a evoluat industria jocurilor în deceniul care se încheie
Dacă ai fost un pasionat de gaming în urmă cu 10 ani, probabil că ţi-ai petrecut o mare parte din timp alergând în magazine unde plăteai 60 de dolari pentru cel mai nou joc din piaţă, ori poate ai încercat un joc gratuit pe computer.

În acea perioadă, Nintendo, Microsoft şi Sony au fost, se aflau, la rândul lor, în lupta pentru supremaţia consolelor, astfel încât cei pasionaţi de gaming urmăreau Xbox 360, PlayStation 3 şi, desigur, Wii, potrivit Mediafax.

Industria de gaming a generat, în 2010, venituri de aproximativ 20 miliarde de dolari. Vânzările în piaţa jocurilor au scăzut, totuşi, după înregistrarea unui record, anul trecut, de peste 21 miliarde de dolari.

Estimările din prezent indică o valoare a pieţei globale a gaming-ului de peste şapte ori faţă de anii precedenţi, compania de cercetare Newzoo prognozând că industria va aduce peste 152 miliarde de dolari în acest an, transmite CNBC.

În spatele acestei ascensiuni, se află o industrie care a cunoscut o tranziţie, de la consolă la o afacere condusă de expansiunea digitală şi socială, un proces care a schimbat nu numai modul de realizare a jocurilor, ci care a revoluţionat şi modul în care utilizatorii interacţionează odată cu jocurile.

Printre primele jocuri care generat aceste noi tendinţe s-a numărat FarmVille, care a ajuns la aproximativ 83 milioane de utilizatori în martie 2010, la doar nouă luni de la lansare.

Până la începutul anului 2013, jocul câştigase venituri de un miliard de dolari, potrivit lui Mark Pincus, directorul general de atunci.

„Au introdus, într-adevăr, mecanismul social în jocuri şi au arătat cât de eficient poate fi”, a spus Clinton. „Fortnite este un exemplu mai modern, dar cred că FarmVille a arătat că socialul este un mecanism puternic în care poţi vorbi cu prietenii de pe reţelele sociale despre ceea ce se îmtâmplă. Este o modalitate excelentă de a apropia oamenii”, a adăugat el, potrivit sursei citate.

La doar câteva luni de la lansarea FarmVille, în 2009, un start-up cu sediul în Los Angeles a lansat un joc care a devenit cel mai utilizat joc de PC din lume chiar şi la 10 ani după: Riot Games’League of Legends.

În timp ce YouTube răspunsese deja la cererea consumatorilor privind conţinutul legat de jocuri video, Twitch, care începuse ca Justin.tv în 2011, a dus la o nouă tendinţă, oferind o întreagă platformă de live streaming pentru jocuri. Astfel, Twitch a oferit interactivitate pieţei şi a dus la apariţia creatorilor de contet superstar, ceea ce a implicat direct utilizatorul care putea să îşi aleagă singur audienţa.

După zece ani de la apariţia jocurilor, Newzoo prevede că exporturile din această industrie vor aduce peste 1 miliard de dolari venituri în acest an.

În 2019, s-au înregistrat nu numai audienţe uriaşe la evenimentele de sport electronic din întreaga lume, dar şi aprecieri ale lui Kyle „Bugha” Giersdorf, în vârstă de 16 ani, care a luat acasă 3 milioane de dolari la Cupa Mondială Fortnite. The International – unul dintre evenimentele emblematice ale e-sportului mondial, cu Defense of the Ancients 2 – a stabilit încă un record anul acesta cu un fond de premii crowdfunded care a depăşit 34 milioane de dolari.

Ariel Horn, fostul şef de conţinut Riot Games a declarat că e-sports contribuie la longevitatea jocurilor.

„Jocurile video au apărut şi au dispărut istoric. Unele vor atinge o popularitate incredibilă şi vor pierde la fel de repede, în timp ce e-sporturile sunt veşnice ”, a spus Horn, în cadrul unui interviu. „Aş susţine că e-sporturile creează această continuitate şi o mulţime de lucruri personale, iar pe măsură ce trece timpul acestea fac istorie. Jucaţi un joc care este incredibil de popular şi vedeţi dacă îi puteţi prelungi viaţa la nesfârşit.”

Nu toate jocurile vor deveni titluri populare. Este o „tranşă îngustă a pieţei globale a jocurilor”, a spus Horn.

Toţi aceşti factori, împreună cu evoluţiile tehnologice din spatele jocurilor, precum şi realitate virtuală au dus la ascensiunea jocurilor pe mobil, ceea ce înseamnă că jocurile următoare vor avea criterii de succes diferite, care sunt adesea imprevizibile, deoarece spaţiul virtual evoluează rapid.

Totuşi, un lucru este sigur: industria gaming-ului ia o amploare mai mare decât niciodată şi este pe punctul de a ajunge în vârf.

 

Cele mai noi articole
Spot, unul dintre roboții produși de Boston Dynamics, primește o serie de upgrade-uri
Spot, unul dintre roboții produși de Boston Dynamics, primește o serie de upgrade-uri
Folosirea mașinilor electrice nu va rezolva problema încălzirii globale – studiu
Folosirea mașinilor electrice nu va rezolva problema încălzirii globale – studiu
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Dietele bogate în ceaiuri, fructe de pădure și mere pot reduce tensiunea arterială
Dietele bogate în ceaiuri, fructe de pădure și mere pot reduce tensiunea arterială
Găurile negre ar putea deveni acceleratoare masive de particule
Găurile negre ar putea deveni acceleratoare masive de particule
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Imagini spectaculoase cu o haită de lupi, surprinse în pădurile din Neamț
Imagini spectaculoase cu o haită de lupi, surprinse în pădurile din Neamț
India şi SUA semnează un acord militar pentru transferul datelor sensibile obţinute prin sateliţi
India şi SUA semnează un acord militar pentru transferul datelor sensibile obţinute prin sateliţi
Primul muzeu de artă dedicat pandemiei
Primul muzeu de artă dedicat pandemiei
Familia regală a României și-a făcut canal de Youtube
Familia regală a României și-a făcut canal de Youtube
Anticorpii COVID-19 scad semnificativ după câteva luni, sugerând că imunitatea de grup ar fi greu de obținut
Anticorpii COVID-19 scad semnificativ după câteva luni, sugerând că imunitatea de grup ar fi greu de obținut
Ce îi determină pe români să devină loiali unei mărci
Ce îi determină pe români să devină loiali unei mărci
Primul cuib de viespi gigantice asiatice descoperit în Statele Unite a fost eradicat cu succes
Primul cuib de viespi gigantice asiatice descoperit în Statele Unite a fost eradicat cu succes
Pentru prima dată, gheața din Arctica nu a reușit să se refacă până la sfârșitul lunii octombrie
Pentru prima dată, gheața din Arctica nu a reușit să se refacă până la sfârșitul lunii octombrie
O clădire istorică din Shanghai, salvată de la demolare, după ce a fost „plimbată” pe roți într-un loc nou
O clădire istorică din Shanghai, salvată de la demolare, după ce a fost „plimbată” pe roți într-un loc nou
Cercetătorii au descoperit, în premieră, o legătură moleculară între anumite alimente și riscul apariției cancerului
Cercetătorii au descoperit, în premieră, o legătură moleculară între anumite alimente și riscul apariției cancerului
Aderarea României la Tripla Alianță, mijloc de asigurare a securității după obținerea independenței
Aderarea României la Tripla Alianță, mijloc de asigurare a securității după obținerea independenței
De la tunica cusută la rochii din piele şi botine cu toc gros. Descoperă cum a evoluat vestimentaţia feminină
De la tunica cusută la rochii din piele şi botine cu toc gros. Descoperă cum a evoluat vestimentaţia feminină