Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Cum dinozaurii puteau să clocească fără să zdrobească ouăle din cuib?

Cum dinozaurii puteau să clocească fără să zdrobească ouăle din cuib?

Publicat: 27.05.2018
Toate păsările, de la găini la struţi, stau pe ouă când le clocesc. Totuşi, unii savanţi au crezut că dinozaurii ar fi prea robuşti pentru a-şi cloci ouăle în acest mod. Acum, un nou studiu a găsit că anumiţi dinozauri aveau o strategie: stăteau pe un spaţiu deschis în centru, înconjurat de un inel format din ouă, ferindu-le astfel de greutatea reptilei.

Cercetătorii de la Muzeul Universitar Nagoya din Japonia au ajuns la această concluzie după ce au analizat câteva zeci de cuiburi de ouă de dinozaur care aparţineau mai multor specii de oviraptozaur, un grup de dinozauri carnivori cu pene, scrie Science News.

Deşi nu se poate preciza specia numai după ouă, cercetătorii le-au divizat în trei categorii în funcţie de dimensiune. Pentru cele mai mari, gaura din mijlocul cuibului ocupă aproape întreg spaţiul. Conform cercetătorilor, această strategie le-ar fi permis părinţilor să ocupe spaţiul liber, fără să pună ouăle în pericol şi în acelaşi timp erau capabili să le ţină calde.

Cele mai mari mituri despre dinozauri au fost spulberate