Home » Natura » Oamenii de ştiinţă au estimat numărul total al speciilor de microorganisme care trăiesc în acest moment pe Terra

Alin Motogna 05.14.2016
Cercetătorii susţin că, pentru a studia toate speciile de microorganisme de pe Terra, ar avea nevoie de o sumă cuprinsă 500 de milioane şi 1 miliard de dolari pe an, vreme de 50 de ani.
Calcularea numărului de specii care trăiesc în acest moment pe Pământ este extrem de greu de realizat. Oamenii de ştiinţă nu cunosc cu exactitate câte specii de animale vieţuiesc acum pe uscat, cu atât mai puţin ştiu numărul speciilor de plante, al ciupercilor sau al microbilor.

Însă, cu ocazia realizării unui nou studiu, efectuat cu ajutorul legilor matematicii, s-a estimat că numărul total al speciilor care trăiesc în acest moment pe Terra este de aproximativ 1 trilion. Acest rezultat a fost obţinut folosindu-se legile de scalare, principii utilizate pentru a preconiza schimbări prin corelarea a două variabile.

Kenneth Locey şi Jay Lennon, cercetători în cadrul Universităţii din Indiana, SUA,  au studiat baze de date care conţin de probe din 20.376 de locaţii în care se găsesc bacterii şi fungi şi 14.862 de locaţii în care se găsesc copaci, păsări şi mamifere. Folosind abundenţa indivizilor, cercetatorii au folosit legile de scalare pentru a corela numărul organismelor cu cel al speciilor din care acestea făceau parte.

Rezultatele analizelor au arătat că pe Terra trăiesc între 100 de miliarde şi 1 trilion de specii de microbi.

,,Până acum, nu am reuşit să determinăm scala biodiversităţii folosind o metodă atât de simplă cum este cea a descrierii abundenţei organismelor. Din câte se pare, legătura dintre cele două elemente nu este doar simplă ci şi foarte strânsă, dat fiind faptul că numărul de specii pe care l-am estimat se ridică la aproximativ 1 trilion”, susţine Kenneth Locey.

Cercetătorii au estimat că în organismul nostru trăiesc aproximativ 100 de trilioane de bacterii, în comparaţie cu cele 1 milion de trilioane de trilioane de bacterii care vieţuiesc pe Pământ. Dacă, într-adevăr, numărul speciilor de bacterii s-ar ridica la 1 trilion, acest lucru înseamnă că cercetătorii dispun de foarte puţine informaţii referitoare la organismele microscopice care trăiesc în momentul de faţă pe Terra.

,,Rezultatele pe care le-am obţinut arată că numărul microorganismelor care urmează să fie descoperite este de 100.000 de ori mai mare faţă de cel cunoscut la ora actuală. Mai mult decât atât, numărul este de 100 de milioane de ori mai mare în cazul microorganismelor care ar putea fi studiate”, a afirmat Jay Lennon.

Cum a apărut viaţa în mediul acvatic. Rezultatul neaşteptat obţinut de o echipă de cercetători