Home » Natură » Explorăm Groapa Marianelor. Proiectul inedit de cercetare care ilustrează viaţa creaturilor marine – FOTO+VIDEO

Publicat: 24.05.2016
Oamenii de ştiinţă de la Administraţia Naţională a Oceanelor şi Atmosferei (NOAA) din SUA au îniţiat un nou proiect de explorare a adâncului din Monumentul Naţional Groapa Marianelor.

Echipa de cercetători lucrează la bordul navei  NOAA, numită Okeanos Explorer, cu ajutorul căreia au documentat lumea sălbatică şi geologia regiunii.

În timpul primei luni de expediţie, echipa a reuşit să surprindă momente impresionante din viaţa creaturilor marine. printre care: peştele Chimaera, crabul Parapagurid Hermit, Castravetele de mare şi Dandelion-ul din tipul siphonophore.

Peştele Chimaera

Oamenii de ştiinţă au fost surprinşi de expresiile geologice găsite în cheile numite ”Back-arc”.

Castravete de mare

În video-ul de mai jos veţi putea vedea şi o erupţie vulcanică subacvatică care a avut loc la nu mai mult de 3 ani în urmă. Temperatura unuia dintre aceste evenimente hidrotermale a ajuns la aproximativ 339 de grade Celsius.

Exploratorul Okeanos îşi desfăşoară misiunea din Groapa Marianelor până la 10 iulie.

Sursa: CNN