Home » Natură » Aripile integrale ale unui dinozaur de peste 99 milioane de ani au fost descoperite recent

Publicat: 30.06.2016
Aripile conservate în chihlimbar aveau penele încă ataşate.

Cercetătorii au descoperit aripile unui pui de dinozaur de peste 99  milioane de ani vechime.

Aripile provin de la o specie de dinozauri nouă (enantiornithe), un grup de dinozauri tranzitorii. Aripile au fost prinse în răşina unui copac, în timp ce se trasforma în chihlimbar, fapt ce le-a conservat mult mai bine decât orice altă metodă de conservare. Chihlimbarul în care au fost descoperite aripile provine din Myanmar (Birmania), iar substanţa era utilizată iniţial în confecţionarea bijuteriilor.

În lucrarea care prezintă descoperirea, cercetătorii au sugerat că aripile provin de la aceeaşi specie de enantiornithe. Aripile sunt atât de bine conservate, încăt cercetătorii pot afirma că penele  sunt similare cu cele ale păsărilor din era noastră. Păsările moderne sunt considerate ultimii dinozauri care au supravieţuit, orice descoperire care dovedeşte modul în care au evoluat este fascinantă.

Conservarea culorii penelor dezvăluie straturi de pene albe şi maro,  model similar cu cel al păsărilor din zilele noastre. De fapt, tot ce au studiat cercetătorii de la compoziţia muşchilor până la microstructura fiecărei pene sunt asemănătoare cu structura aripilor zburătoarelor de astăzi. Descoperirea este importantă deoarece astfel de fosile se găsesc foarte rar. În procesul normal de conservare, penele au tendinţa să dispară lăsând doar o formă greu de interpretat. Conform lucrării, pasărea ar fi fost încă în viaţă în momentul în care a fost îngropată de vie în răşina copacului. Urmele de gheare regăsite pe aripi sugerează faptul că pasărea s-ar fi luptat înainte ca răşina să se întărească.

Sursa: Sciencealert

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole;