Home » Natură » La prima vedere pare o frunză, dar este, de fapt, o nouă specie de păianjeni. Biologii sunt derutaţi

Publicat: 27.11.2016
În pădurea Yunnan din China a fost descoperită o specie de arahnide care are forma unei frunze şi poartă denumirea de Poltys.

Spre deosebire de celelalte specii, acest păianjen este un expert al camuflajului şi a fost studiat de către Matjaž Kuntner, membru al Institutului Smithsonian din Washington. Acesta afirmă că abilitatea sa de a se camufla îl apără de prădători.

Este prima oară când a fost văzut un păianjen care poate fi confundat cu o frunză . Kuntner şi colegii săi au explicat într-un studiu că femela prezintă atât nuanţe de verde, cât şi nuanţe de maro, iar partea abdomenului poate fi comparată cu o frunză de toamnă,  pe când cea dorsală cu o frunză verde, din timpul verii.

În timpul celor două săptămâni cât a durat acest studiu, membrii echipei au mai găsit doar un singur exemplar al acestei specii, iar ulterior au descoperit încă unul într-un muzeu din Vietnam. Astfel, cercetătorii cred că această specie ori este extrem de rară, ori păienjenii se pot ascunde atât de bine încât sunt de negăsit.

Cel mai mare paianjen din lume