Home » Natura » Atlas cu coduri QR pentru a putea asculta cântecul specific păsărilor, lansat la Cluj

Descopera 11.17.2017
Primul atlas urban avifaunistic din România, Atlasul Păsărilor Clujului, a fost lansat la Cluj-Napoca. Atlasul oferă informaţii despre speciile care pot fi întâlnite în oraş, fotografii sugestive, dar şi coduri QR pentru a putea asculta cântecul specific al zburătoarelor.

Teodora Domşa, coordonator proiect din partea Societăţii Ornitologice Română (SOR), a declarat, la lansarea ”Atlasului Păsărilor Clujului”, că volumul prezintă 74 de păsări cuibăritoare şi 20 de păsări migratoare, scrie Mediafax.

”Am lansat , rezultat al colaborării dintre Biroul Teritorial SOR Cluj şi dr. Kósa Ferenc, de la Departamentul de Biologie şi Ecologie al Liniei Maghiare din cadrul UBB Cluj-Napoca, care, împreună au coordonat ornitologii clujeni, a căror implicare voluntară timp de 4 ani a făcut posibilă apariţia acestui atlas. Volumul este primul atlas urban avifaunistic din România, oferind informaţii despre toate speciile de păsări care cuibăresc, tranzitează sau iernează în municipiul Cluj-Napoca, fotografii sugestive, coduri QR pentru a putea asculta cântecul specific al păsărilor şi hărţi de distribuţie. În atlas sunt prezentate 74 de păsări cuibăritoare şi 20 de păsări migratoare, cea mai mare populaţie de păsări din oraş fiind reprezentată de vrăbii şi porumbei”, a spus Domşa.

Potrivit acesteia, atlasul este, practic, un manual pentru toţi cei interesaţi de ornitofauna Clujului, de protecţia zonelor cu diversitate ridicată din oraş, de realizarea unor lecţii de biologie în natura urbană, de turism orientat către observarea păsărilor sau de planificare urbanistică prietenoasă cu natura.

”Atlasul Păsărilor Clujului completează acţiunile SOR din ultimii ani privind protecţia păsărilor – montare de cuiburi artificiale, hrănitori şi panouri informative în parcurile din oraş – şi educaţia pentru natură”, a mai spus Teodora Domşa.

Atlasul va fi distribuit gratuit şcolilor, universităţilor, bibliotecilor, organizaţiilor şi persoanelor care sunt implicate în protecţia păsărilor şi a naturii.