Home » Natură » O erupţie apocaliptică care ar putea distruge civilizaţia este mult mai aproape decât se credea anterior

Publicat: 03.12.2017
Următoarea ''super-erupţie'' vulcanică ar putea avea puterea de a schimba dramatic soarta omenirii şi acest lucru s-ar putea întâmpla mult mai repede decât era considerat anterior.

Anterior, experţii au prezis că o erupţie masivă are loc odată la 45.000-714.000 de ani. Însă noi descoperiri din prezent sugerează că evenimentul ar putea avea loc odată la doar 17.000 de ani Conform Mail Online, specialiştii au adăugat faptul că perioada ar putea fi redusă chiar la 5.200 de ani.

Arhivele geologice studiate de cercetătorii din cadrul Universităţii din Bristol prezintă faptul că cea mai recentă super-erupţie vulcanică a avut loc pe Pământ în urmă cu aproximativ 20.000-30.000 de ani.

Prin intermediul analizelor statistice, aceştia au descoperit că, în timp ce erupţiile masive de 100 de milioane de tone metrice au o frecvenţă mai redusă, cele mai mari erupţii de 1.000 de gigatone sunt mult mai frecvente.

Jonathan Rougier, profesor de ştiinţă statistică a declarat: ”Conform arhivelor geologice, cele două super-erupţii recente au avut loc în urmă cu 20.000-30.000 de ani. Aşadar suntem relativ norocoşi că nu am experiment o super-erupţie până acum. Este important să aprecim absenţa unui astfel de fenomen în ultimii 20.000 de ani. Ceea ce putem spune este că o astfel de erupţie ameninţă civilizaţia noastră. Tehnologiile pentru determinarea momentului în care ar putea avea loc o super-erupţie pot fi utilizate şi pentru schimbarea modului în care seismologii analizează cutremurele.”

Erupţiile vulcanice masive deţin o putere imensă, capabilă să elibereze cenuşă vulcanică într-o cantitate care ar putea acoperi un continent şi ar putea distruge întregul tipar climatologic timp de zeci de ani.

Cei mai periculoşi 10 VULCANI din lume, care ar putea ucide milioane de oameni – GALERIE FOTO