Home » Natură » Un nou studiu arată un aspect mai puţin cunoscut al extincţiei în masă care a dus la dispariţia dinozaurilor

Publicat: 02.06.2018
Acum 66 de milioane de ani, când un asteroid s-a prăbuşit pe Pământ cu o forţă de un milion de ori mai mare decât cea mai puternică bombă atomică, dinozaurii au dispărut. Dar aceştia nu au fost singurii care au fost loviţi din plin. Conform unui nou studiu, pădurile planetei au fost decimate, ducând şi la extincţia păsărilor din copaci.

„Observând fosilele plantelor şi păsărilor, există multe dovezi care sugerează că fondul forestier a fost decimat”, relatează Regan Dunn, paleontolog la Field Museum din Chicago şi co-autor al studiului publicat recent în Current Biology. „Păsările căţărătoare în copaci au dispărut pentru că nu mai aveau de ce se căţăra”.

„Am abordat problema în mai multe feluri pentru a întocmi şirul de întâmplări”, a precizat Daniel Field, autorul principal al lucrării de la Milner Centre for Evolution al Universităţii Bath. „Am ajuns la concluzia că eliminarea temporară a pădurilor în urmă impactului cu asteroidul explică de ce păsările din arbori nu au putut supravieţui în perioada evenimentului de extincţie în masă. Strămoşii păsărilor actuale arboricole nu au migrat în copaci decât atunci când pădurile s-au refăcut după extincţia în masă”, a adăugat el.

Imediat după impactul cu asteroizi, înregistrările fosile prezintă urmele copacilor arşi şi o cantitate mare de spori de ferigă. Abundenţa de spori de ferigă ilustrează de obicei un dezastru natural care a distrus plantele mai mari precum copacii, scrie Science Daily.

„Studiul nostru a examinat fosile din Noua Zeelandă, Japonia, Europa şi America de Nord, care arată o o pierdere însemnată a fondului forestier de pe tot globul la sfârşitul Cretacicului”, a precizat Antoine Bercovici de la Smitsonian Institution şi Denver Museum of Nature and Science, co-autor al studiului.

Ne putem afla deja în a şasea extincţie în masă, iar aceasta este cauzată de activitatea umană