Home » Natura » Descoperire de excepţie cu privire la istoria evoluţiei omului! Produsul iubirii dintre doi indivizi din specii diferite de hominin

Alexandru Voiculescu 08.28.2018
Până acum circa 40.000 de ani, cel puţin două grupuri de hominini trăiau în Eurasia - Omul de Neanderthal în vest şi denisovanii în est. Acum, cercetătorii au analizat genomul unui hominin din Siberia, descoperind că mama acestuia era neanderthal, iar tatăl denisovan.

Împreună cu grupul dispărut al Omului de Neanderthal, denisovanii sunt cele mai apropiate rude extincte ale oamenilor, informează Science Daily.

„Ştiam din studiile anterioare că cele două grupuri au avut copii împreună”, a precizat Viviane Slon, cercetătoare la Institutul Max Planck şi unul dintre cei trei autori principali ai studiului. „Nu am crezut că vom fi atât de norocoşi să găsim un descendent al celor două grupuri”, a adăugat aceasta.

Din individ s-a găsit un singur fragment de os. „Fragmentul face parte dintr-un os lung şi estimăm că individul avea cel puţin 13 ani”, a precizat Bence Viola de la Universitatea din Toronto.

Fragmentul a fost găsit în 2012 în Peştera Denisova din Rusia. A fost adus la Leipzig pentru analize genetice după ce a fost identificat ca fiind de hominin conform compoziţiei de proteine a acestuia.

Cercetătorii au arătat că mama era mai apropiată din punct de vedere genetic de neanderthalii care trăiau în vestul Europei decât de un neandrethal care o preceda, descoperit în Peştera Denisova. Acest lucru arată că specia a migrat între Eurasia de vest şi de est cu zeci de mii de ani înainte de dispariţia lor.

De asemenea, analizele genomului au scos la iveală că tatăl denisovan avea cel puţin un strămoş neanderthal în arborele genealogic al familiei sale. „Dintr-un singur genom, am putut detecta mai multe situaţii de interacţiune între cele două grupuri”, a adăugat Benjamin Vernot de la Max Planck, coautor al studiului.

Enigmaticii denisovani: cine erau aceşti „alţi oameni” cu care specia noastră s-a încrucişat cândva?

Genomul „Omului din Denisova” a fost secvenţiat complet

O nouă descoperire rescrie istoria Omului de Neanderthal. Modul de viaţă era mai evoluat decât se credea

Omul de Neanderthal, fratele nostru ghinionist?