Home » Natură » Oamenii au alterat, la un nivel fără precedent, evoluţia

Oamenii au alterat, la un nivel fără precedent, evoluţia

Publicat: 18.11.2018
Zoologul Sarah Otto, din cadrul Universităţii din Columbia Britanică, a publicat un raport privind modul în care oamenii au influenţat evoluţia în ultimul secol. Ea susţine că schimbările sunt fără precedent.

Evoluţia oamenilor a provocat modificări masive ale Pământului. În istorie există nenumărate cazuri de extincţii, aproximativ 90% dintre toate animalele ce au trăit pe Pământ sunt acum dispărute. Însă mare parte dintre dispariţii, afirmă zoologul, au avut loc treptat.

Noutatea din raport, potrivit Phys, este reprezentată de viteza cu care speciile au dispărut în ultimul secol şi despre faptul că o singură specie este responsabilă.

Ea notează că diversitatea s-a modificat atât la nivelul speciilor, cât şi în interiorul lor, acest lucru având la bază acţiuni deliberate precum împerecherea dintre specii diferite sau prin reacţii la activităţile oamenilor. Zoologul dă ca exemplu păsările ce au evoluat pentru a evita zonele cu şosele, unde pot fi lovite de maşini. Principalul mesaj al raportului este că oamenii au alterat evoluţia plantelor şi a animalelor într-un mod ce nu poate fi măsurat.

Care au fost primele animale? O nouă teorie contrazice tot ceea ce ştiam despre evoluţia vieţii pe Terra