Home » Natură » Practici ciudate de curăţare din lumea animalelor

Practici ciudate de curăţare din lumea animalelor

Publicat: 04.01.2019
Toate animalele încearcă să-şi păstreze un nivel cât mai bun al igienei. James Hare, biolog din cadrul Universităţii din Manitoba, susţine că ele fac orice le stă în putinţă pentru a realiza acest lucru.

Business Insider prezintă câteva modalităţi prin care animalele încearcă să-şi menţină un nivel sănătos al igienei.

Multe specii au evoluat pentru a avea o anatomie şi un comportament specializat în menţinerea igienei lor

Sursa-Pixabay

Toate pisicile, fie că sunt mici sau mari, au limba aspră, acoperită de mici cârlige, care le permite să se cureţe în profunzime. Acest aspect este important pentru felinele ocupate care petrec mult timp în savană pentru a vâna antilope sau chiar pentru cele din apartament ce vânează insecte mici. Chiar şi albinele au propria lor metodă de curăţare. Guillermo Amador, cercetător din cadrul Institutului Max Planck afirmă că albinele „se curăţă în timp ce zboară”.

Curăţatul în aer, explică el, permite albinelor să-şi îndepărteze tot polenul acumulat pe corp. „Toate utilizează aceeaşi rutină, nefiind schimbată în funcţie de cât de murdare sunt”, a declarat Amador.

Unele animale se „murdăresc” ca parte a unei strategii de protecţie

Foto arhivă

Unele specii se murdăresc pentru a se camufla, astfel fiind mai protejate de prădători. Muştele de voal din specia Chrysopidae ce se hrănesc cu afide sunt un bun exemplu al acestei strategii. Afidele au dezvoltat o relaţie cu furnicile pentru a se proteja de prădători. Afidele furnizează furnicilor nectar din flori ca sursă de hrană, în timp ce furnicile apără afidele de muştele de voal.

Pentru a contracara această strategie, muştele de vial îşi acoperă corpul cu carcase de afide şi alte materiale organice precum licheni sau plante. Maimuţele capucin sunt o altă specie ce se acoperă cu substanţe mirositoare, inclusiv lime şi ceapă. Acest lucru elimină paraziţii de pe pielea animalelor. De asemenea, curăţatul reprezintă o funcţie socială importantă pentru speciile ce trăiesc în grupuri.

Noţiunea de curăţenie a oamenilor este un concept modern

Sursa-Pixabay

Igiena este foarte importantă pentru sănătate şi controlul bolilor. Este, însă, posibilă şi curăţarea prea frecventă ce poate îndepărta umiditatea şi uleiurile benefice ale pielii. Curăţarea în exces poate duce şi la o sănătate mai precară. În unele cazuri acest lucru duce la căderea părului.

Cum să-ţi eliberezi sinusurile în numai 20 de secunde