Home » Natura » ”Viaţă de parazit – traiul pe cârca altuia”, noul modul al Şcolii de Vară de la Antipa

Descopera 07.17.2019
”Viaţă de parazit – traiul pe cârca altuia”, un modul al Şcolii de Vară de la Antipa destinat copiilor cu vârste cuprinse între 9 şi 14 ani, se va desfăşura în perioada 22-26 iulie, în Sala Atelier de la Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa”, arată un comunicat remis MEDIAFAX

De luni până vineri, între orele 10:15 şi 12:15, tinerii cercetători vor explora împreună cu Dr. Costică Adam, Dr. Cristina Constantinescu şi Angel Irimia lumea ascunsă a paraziţilor. Copiii vor afla cât de mare este diversitatea speciilor de paraziţi, cum arată dacă îi privim la microscop, cum unii reuşesc să treacă neobservaţi de animalele pe care le parazitează şi dacă într-adevăr paraziţii îşi merită prostul renume pe care îl au, sau dacă au o importanţă mai mare decât am crede noi.

”Vă aşteptăm la «Viaţă de parazit – traiul pe cârca altuia», să descoperim prin jocuri, prezentări şi discuţii cu specialiştii muzeului tainele căpuşelor, puricilor, ţânţarilor, teniilor, limbricilor, oxiurilor precum şi ale multor altor creaturi, să explorăm lumea ascunsă a acestor uimitoare animale şi să aflăm cât de diverse şi de ingenioase sunt modurile de adaptare la viaţa de parazit. Pe parcursul acestei săptămâni vom intra în laboaratoarele cercetătorilor muzeului şi vom deveni mici cercetători. Vom afla unde anume găsim paraziţii, în corp sau pe corp, cum sunt colectaţi şi conservaţi, îi vom studia la microscop şi vom descoperi lucruri uimitoare, nevăzute cu ochiul liber. La finalul modulului, cei mai îndrăzneţi vor asista la disecţia unei păsări sălbatice”, pentru a căuta paraziţii interni, anunţă reprezentanţii muzeului.

Înscrierea participanţilor se poate face prin formularul de rezervare de pe site-ul antipa.ro.

Programările se vor face în ordinea înscrierii, în limita a 15 locuri pentru fiecare modul, iar costul de participare pentru un modul este de 180 lei de copil sau 320 lei pentru 2 fraţi, respectiv 320 lei pentru 2 module de participant.