Home » Natura » O dietă săracă în zahăr afectează sănătatea reginelor bondarilor

O dietă săracă în zahăr afectează sănătatea reginelor bondarilor

Adrian Popovici 03.08.2020
O dietă săracă în zahăr afectează sănătatea reginelor bondarilor
Bondarii sunt unii dintre cei mai eficienţi polenizatori.

Un studiu al cercetătorilor de la Universitatea California Riverside (UCR) arată că o dietă săracă în zaharuri poate reprezenta un factor major de risc pentru reginele bondarilor, ceea ce le afectează durata de viaţă şi capacitea de a depune ouă. Din perspectiva menţinerii numărului de indivizi ai unei populaţii, problemele de sănătate ale reginelor reprezintă o ameninţare pentru toate specia, noteză Phys.

„Consecinţa neproduceri unei cantităţi suficient de mari de astfel de enzime ar putea fi în cele din urmă letală, împiedicând reproducerea sau scurtarea duratei de viaţă”, explică dr. Hollis Woodard, membru al catedrei de Entomologie a Universităţii California.

În cadrul acestui studiu, oamenii de ştiinţă demonstrează faptul că în cazul unui aport insuficient de zaharuri organismul nu poate sintetiza în mod corect enzimele necesare funcţionării optime a metabolismului şi eliminării din sistem a pesticidelor. Oamenii de ştiinţă au ales să desfăşoare acest studiu asupra reginelor bondarilor deoarece acestea intră într-o stare asemănătoare hibernării, iar supravieţuirea lor în timpul acestei etape este dictată de către cantitatea de nutrienţi pe care reuşesc să o strângă.

Cercetătorii au folosit regine pe care care le-au supus unor patru tipuri de diete, care au variat de la lipsite de zahăr la extrem de concentrate în zahăr. Reginele cele mai bătrâne, de aproximativ 12 zile, care au fost supuse unei diete cu o concentraţie mare de zahăr, au prezentat o expresie a genelor care indica începerea perioadei de hibernare. Această observaţie sugerează că reginele au un mecanism interior de detectare a zahărului din corpurile lor. Oamenii de ştiinţă sunt de părere că, prin extensie, trebuie să existe un mecanism care să detecteze, în avans, un nivel insuficient de zahăr în corp.

În prezent, speciile de bondari se confruntă cu o scădere a numărului de indivizi, datorită încălzirii globale, a pesticidelor şi a plantelor care sunt favorizate în cadrul agriculturii pe scară largă.

Studiul a fost publicat în Molecular Ecology.

Comisia Europeană interzice un nou pesticid