Home » Natura » Un an din viața unui câine nu este, de fapt, echivalentul a șapte ani la om. Cum au demontat cercetătorii mitul

Ioana Matei 07.06.2020

Cercetătorii au aflat că, de fapt, câinii nu îmbătrânesc de șapte ori mai repede ca oamenii. Un nou studiu a arătat cum câinii mai tineri ar putea fi chiar mai „bătrâni” decât s-a crezut inițial.

Rezultatele studiului sugerează că un cățel de un an are de fapt 30 de „ani umani”, o vârstă la care oamenii, cel puțin, nu mai fac ravagii prin casă cu hârtia igienică.

Echipa de cercetători a analizat anumite molecule, numite radicale metili, acumulate de-a lungul timpului în zone specifice ale genomului uman și le-au comparat cu modul în care s-au acumulat în zone similare din genomul de câine.

Rezultatele au dezvăluit că fiecare an din viața unui câine nu este, de fapt, echivalentul a șapte ani umani. Oamenii de știință au studiat 100 de câini din rasa Labrador retriever, de la pui până la câini mai bătrâni.

Cât înseamnă, de fapt, un an din viața unui câine în „ani umani”

În schimb, câinii au prezentat o acumulare mult mai rapidă de radicali metili în genomul lor față de oameni în primul an din viața lor. Astfel, asta sugerează că îndrăgiții noștri prieteni patrupezi îmbătrânesc mult mai repede. Cu toate acestea, odată cu trecerea timpului, rata de îmbătrânire la câini încetinește, în comparație cu cea a oamenilor.

Studiul sugerează că un câine de un an ar trebui să aibă o „vârstă umană” de aproape 30 de ani, în timp ce până la vârsta de patru ani ar ajunge la aproape 54 de „ani umani”. De asemenea, până la 14 ani ar putea ajunge la 70 de „ani umani”.

Oamenii de știință au demontat mitul

Cercetătorii au declarat că formula de calcul este: vârsta umană = 16 ln (vârsta câinelui) + 31. În matematică, ln se referă la logaritmul natural al unui număr, potrivit The Guardian.

Totuși, oamenii de știință au spus că un astfel de studiu ar trebui repetat și pentru alte rase de câini. Însă, echipa a spus că, pentru câinii tineri și bătrâni, vârstele tind să reflecte momentele în care oamenii și câinii ating anumite realizări în viețile lor.

De asemenea, cercetătorii au mai sugerat că oamenii și câinii acumulează radicali metili pe câteva gene similare pe măsură ce înaintează în vârstă. Genele sunt implicate într-o varietate de funcții asociate dezvoltării, inclusiv ansamblul de sinapse, legăturile dintre neuroni.

Augie, un golden retriever, a devenit cel mai bătrân câine din rasa sa. Ce cadouri a primit de ziua sa

Hachiko de România. Un câine nu mai pleacă din locul în care a murit un tânăr de 21 de ani

Cum arată şi câte kilograme are cel mai mare câine din lume la ora actuală?

Cum au evoluat rasele de câini de-a lungul ultimilor 100 de ani – GALERIE FOTO