Home » Natura » O întreagă colonie de păsări rare a dispărut fără urmă. Oamenii de știință din Noua Zeelandă sunt contrariați

Autor: Ioana Matei 07.13.2020
Sursa foto: Wikimedia Commons

O echipă specială de recuperare a fost stabilită pentru a captura din nou ultimii supraviețuitori ai unui stol de păsări pe cale de dispariție. Acestea au dispărut fără urmă de pe o insulă lipsită de prădători din Noua Zeelandă, în timpului carantinei impuse din cauza pandemiei de coronavirus.

Mai există doar 250 de păsări „tūturuatu” în sălbăticie, acestea fiind unele dintre cele mai rare specii din lume. Grupurile de conservare au încercat cu greu să le reintroducă pe continent după ce au fost aproape eliminate complet de pisici și șobolani până în anii 1880.

Păsările au supraviețuit pentru încă 100 de ani într-o colonie izolată pe Insulele Chatham, aflate la 650 de kilometri de Noua Zeelandă.

Păsările „tūturuatu” sunt foarte prietenoase

Păsările „tūturuatu” sunt endemice Noii Zeelande, fiind cunoscute pentru „atitudinea lor prietenoasă”. Astfel de trăsături, precum și faptul că își amplasează cuiburile pe pământ, le fac extrem de vulnerabile în fața prădătorilor.

O colonie de astfel de păsări a fost introdusă cu succes în 2007 pe Insula Mana, din apropiere de coasta Insulei de Nord. Însă, doar câțiva ani mai târziu, un singur șobolan a distrus jumătate din populația coloniei, în timp ce restul păsărilor au murit la scurt timp din cauza unor „complicații”.

După dezastrul din 2007, grupurile de conservare au evitat să mai reintroducă aceste păsări până când situația cu rozătoarele nu a fost rezolvată.

Păsările nu au fost monitorizate

Însă, în aprilie și mai au încercat din nou, transportând 29 de păsări tinere pe insulă, unele dintre aceștia necesitând chiar aprobare guvernamentală din cauza restricțiilor de călătorie impuse de pandemia de coronavirus.

Păsările au fost marcate cu brățări colorate, însă nu au fost monitorizate, a transmis Departamentul de Conservare (DoC). Acum se pare că întreaga populație a dispărut din nou, ori fiind ucisă de prădători ori zburând spre continent, potrivit The Guardian.

„Sincer nu știm ce le face să plece. Poate o singură pasăre a decis să zboare spre continent și restul au urmat-o. Ar putea fi vorba despre un comportament aleatoriu, însă nu suntem siguri”, a spus liderul grupului de recuperare, Dave Houston.

Adevăruri greu de înghițit. Păsările consumă sute de bucăți de plastic în fiecare zi

Craniul unei păsări, conservat pentru 99 de milioane de ani în chihlimbar

Cum a evoluat creierul păsărilor?

Natura continuă să ne uimească: Păsările nu cântă toate la fel. Au şi ele dialectele lor