Home » Știință » Vaccin revoluţionar împotriva unei infecţii pe care o au mulţi români

Vaccin revoluţionar împotriva unei infecţii pe care o au mulţi români

Publicat: 11.03.2015
Infecţia cu virusul Herpes(HSV) este una dintre cele mai mari probleme la nivel mondial, fiind considerată incurabilă.

După zeci de ani de cercetări a fost, însă, creat primul vaccin eficient împotriva acestei infecţii. Savanţii Institutului Medical Howard Hughes din cadrul Colegiului Medical Albert Einstein, din New York, au creat genetic o versiune mutantă a virusului HSV căreia îi lipseşte o singură proteină – proteină aflată, în versiunea originală, pe învelişul virusului şi despre care se ştie că generează o producţie eficientă de anticorpi. Rezultatul este un vaccin puternic în combaterea simptomelor herpesului.

„Avem un candidat foarte promiţător pentru herpes”, a afirmat William Jacobs, cercetător din cadrul Institutului Medical Howard Hughes, adăugând că vaccinul ar putea fi şi un bun candidat în combaterea altor afecţiuni ale mucoasei, în special infectarea cu HIV şi tuberculoza.

Noul vaccin este eficient împotriva celor mai comune două forme de herpes: tipul 1 (HSV-1), care provoacă umflături apoase la nivelul feţei şi al buzelor, şi tipul 2 (HSV-2), care provoacă ulceraţii genitale.

Este cunoscut faptul că ambele tipuri infectează celulele nervoase ale organismului, acolo unde virusul poate rămâne latent ani de zile înainte ca simptomele să reapară. Noul remediu este primul care poate preveni acest tip de infecţie latentă.

Vaccinul se află acum în teste. Potrivit cercetătorilor, dacă vaccinul funcţionează şi la oameni la fel de bine ca în cazul şoarecilor, administrarea sa la copii ar putea elimina complet problema herpesului pe parcursul vieţii.

Sursa: HHMI