Home » Știință » O cercetătoare a făcut iaurt folosind bacteriile din propriul vagin. Cum s-a desfăşurat experimentul

Publicat: 31.03.2015
O cercetătoare a făcut un experiment cu totul neobişnuit. Ea a creat iaurt folosind culturi de bacterii luate din propriul ei vagin.

Americanca de la Universitatea din Wisconsin a ajuns la concluzia că există numeroase cercetări despre bacterii, fie ele bune sau rele, dar că nici una dintre acestea nu investighează potenţialul culturilor care trăiesc în interiorul vaginului femeii.

Pentru a face iaurt, cercetătoarea a luat o lingură de lemn, a introdus-o în vagin şi apoi a scufundat-o într-ul bol cu lapte. Ea a lăsat lingura aşa peste noapte. Cercetătoarea nu s-a oprit însă aici. Ea a gustat iaurtul obţinut şi a ajuns la concluzia că acesta avea un gust destul de acru aşa că l-a mâncat cu afine.

Microbiologul olandez Rosanne Hertzberger a explicat că o bacterie dominantă din vagin este Lactobacillus şi că aceasta face parte din aceeaşi familie cu cea folosită pentru a fabrica iaurtul şi brânza. Cu toate acestea, bacteria respectivă nu ar fi fost neapărat cea care a creat iaurtul cercetătoarei. Ea a replicat experimentul, folosind de această dată opt tipuri de bacterii luate de la femei însărcinate sănătoase, dar doar una a reuşit să aibă efectul aşteptat asupra laptelui.

Astfel, Hertzberger a ajuns la concluzia că iaurtul produs de cercetătoarea din Wisconsin ar fi conţinut probabil o combinaţie de bacterii, de la cele din vagin, la cele care puteau exista pe lingura de lemn, în aer, pe blatul de bucătărie sau chiar sub unghiile femeii.

Sursă: Science Alert