Home » Știință » EXPERIMENTUL care ar face teleportarea realitate. Schema inedită a unei echipe de fizicieni – FOTO

Publicat: 18.01.2016
Echipa a conceput o schemă, prin care va crea aşa-numita stare a "Pisicii lui Schrödinger"

O echipă de fizicieni a conceput un plan, cu care speră să realizeze prima teleportare a memoriei unui organism, folosind o tehnică denumită superpoziţionare cuantică. Cercetătorii sugerează că particulele pot exista în mod simultan în două sau mai  multe faze diferite (superpoziţii), respectiv în două sau mai multe locuri în acelaşi timp, chiar înainte ca ele să poată fi observate.

Experimentul a fost propus de profesorul Tongcang Li (Universitatea Purdue, SUA) şi de dr. Zhang-qi Yin (Universitatea Tsinghua, China). Cei doi sugerează că, folosind oscilatoare electromecanice şi circuite superconductoare, vor face capabilă teleportarea în stare cuantică a microorganismelor.

Totodată, ei au conceput o schemă, prin care vor crea aşa-numita stare a Pisicii lui Schrödinger. Aceasta defineşte faptul că un microorganism este capabil să se afle în două locuri diferite, în acelaşi timp. Experimentul a fost propus în anul 1935, de fizicianul austriac Erwin Schrödinger. Atunci, el a sugerat că poate pregăti o pisică să fie în acelaşi timp vie şi moartă.

Foto: phys.org/ Wikipedia/ CC BY-SA 3.0

Toncang Li şi Zhang-qi intenţionează să realizeze o metodă prin care pot transpune în realitate conceptul lui Schrödinger, prin îngheţarea treptată a unei bacterii. În acest fel, va fi împiedicat schimbul de energie dintre organismul bacteriei şi mediul înconjurător. Apoi, un microb va fi ataşat de o membrană oscilatorie, iar, astfel, bacteria va fi capabilă să existe în superpoziţie.

În acest stadiu al experimentului, folosindu-se circuite superconductoare cu microunde, va putea fi realizată teleportarea. În mod propriu-zis, aceasta constă din folosirea unui câmp magnetic puternic, care are capacitatea de a modifica starea internă a unui microorganism, transferând-o într-un altul. Din moment ce stările microorganismelor conţin informaţii, oamenii de ştiinţă speră că vor fi capabili să teleporteze memoria bacteriilor.

Foto: phys.org/ Science China Press

„Propunem o metodă prin care să poziţionăm un organism în două locuri diferite, în acelaşi timp. Pentru ca acest proces să fie realizabil, venim cu o schemă a teleportării stării cuantice a unui microorganism. Sperăm ca munca noastră să inspire alţi specialişti, ca aceştia să mediteze asupra potenţialului pe care îl poate avea teleportarea în viitor”, au menţionat cei doi fizicieni.