Home » Stiinta » Geneticienii au obţinut un rezultat de EXCEPŢIE. „Pot fi utilizate în cazuri medicale diverse”

Alin Motogna 03.09.2016
Realizarea cercetătorilor din cadrul Universităţii din Cambridge nu prezintă, practic, limite de implementare.

Pentru prima dată în istorie, oamenii de ştiinţă britanici au reuşit să extragă celule stem  pluripotente din embrioni umani. Această realizare îi va ajuta pe savanţi să înţeleagă mai bine modul în care sunt declanşate unele boli genetice, precum Sindromul Down, pentru a putea dezvolta metode de tratament.

„Până acum, era imposibil să izolăm celulele stem de restul embrionului, chiar dacă dispunem de mijloacele tehnologice necesare realizării studiilor pe şoareci încă de acum 30 de ani. De curând, am reuşit să separăm aceste elemente anatomice şi să le cultivăm în laborator”, a declarat Ge Guo, cercetător în cadrul Universităţii din Cambridge.

Principalul avantaj al celulelor stem pluripotente este faptul că sunt flexibile, în comparaţie cu cele folosite în momentul de faţă în scopuri ştiinţifice. Din punct de vedere teoretic, nu există restricţii referitoare la dezvoltarea acestora în ţesuturi umane adulte.

Celulele stem prelevate în mod normal din embrioni umani au caracteristici care le permit să fie folosite doar în funcţie de codul lor genetic. Pe de altă parte, celulele stem pluripotente nu sunt condiţionate de aceste trăsături, fapt pentru care ele pot fi utilizate în cazuri medicale diverse. „Aceste celule au un potenţial multiplu, ele putând fi utilizate atât în medicina regenerativă, cât şi pentru a controla modul în care apar anumite boli genetice”, a adăugat Ge Guo.

„Atât prelevarea celulelor stem pluripotente, cât şi cultivarea lor în medii individuale ne vor ajuta să separăm celulele sănătoase de cele afectate de o anumită disfuncţie genetică. De-abia după ce vom obţine acest rezultat, vom fi capabili să distingem ţesuturile sănătoase de cele care par identice, însă care ar putea avea un surplus de cromozomi. Astfel, vom obţine noi informaţii referitoare la modul în care se dezvoltă unele afecţiuni genetice, cum este, de exemplu, Sindromul Down”, susţine, în final, cercetătorul britanic.

Vă mai recomandăm şi: CASPER există. Descoperire neaşteptată făcută în adâncimile oceanice, la 4.290 de metri. FOTO+VIDEO