Home » Stiinta » După aproape 50 de ani, NASA vrea să organizeze din nou o bază pe Lună cu un scop SURPRIZĂ

Autor: Alin Motogna 03.24.2016
Ultima expediţie selenară a avut loc în anul 1972.

În ultima perioadă, specialiştii NASA şi-au concentrat atenţia asupra realizării unei expediţii umane pe planeta Marte. O echipă de cercetători din cadrul aceleiaşi agenţii susţine, însă, că acest lucru va fi posibil numai dacă se va realiza, într-o primă fază, transportul unor astronauţi pe Lună. S-a estimat că procedura va putea fi realizată de-abia în anul 2022, cu un cost total de 10 miliarde de dolari.

Ţelul pe care experţii încearcă să îl atingă nu este realizarea colonizării permanente a Lunii, ci organizarea unor baze, în care astronauţii să se pregătească pentru a fi transportaţi pe Lună. ,,Interesul nostru nu îl reprezintă, de fapt, Luna. Pentru noi, satelitul natural al Pământului este la fel de plictisitor ca şi o bilă de beton. Cu toate acestea, nu vom putea amplasa o bază pe Marte, până când nu vom face acest lucru pe Lună”, susţine astrobiologul NASA, Chris McKay.

Ultima misiune pe Lună a fost realizată în anul 1972. Motivul principal pentru care o astfel de expediţie nu a mai fost organizată îl reprezintă, bineînţeles, costul transportului. De exemplu, costul programului Apollo, desfăşurat între anii 1969-1972 a costat numai puţin de 23,9 miliarde de dolari, echivalentul a 150 de miliarde de dolari astăzi.

Un astfel de proiect nu ar putea fi reluat în momentul de faţă, deoarece bugetul NASA pentru întreg anul 2016 este de numai 19,3 miliarde de dolari. Cu toate acestea, experţii americani susţin că ar putea folosi mijloacele tehnologice de la ora actuală pentru a cheltui mult mai puţini bani.

Conform cercetătorilor, bazele care ar urma să fie amplasate pe Lună vor putea adăposti cel mult 10 astronauţi, pe o perioadă de un an. Specialiştii plănuiesc ca, pe parcursul a cel puţin zece ani, capacitatea staţiilor selenare să fie mărită, astfel încât aici să poată locui chiar şi 100 de persoane.

Astronauţii vor ajunge pe Lună la bordul vehiculului ,,Falcon Heavy”, produs de compania americană Space X. Odată sosiţi, expediţionarii se vor folosi de resursele cu care vor pleca de pe Pământ, însă după aceea ei vor fi nevoiţi să supravieţuiască numai din ceea ce produc cu ajutorul imprimantelor 3-D.

Vă mai recomandăm şi: Astronomii americani au descoperit noi structuri cosmice gigantice. „Sunt cele mai mari de până acum”