Home » Stiinta » O nouă particulă ar putea REVOLUŢIONA fizica. Este posibil ca ea să fie asemănătoare cu cea a bosonului Higgs, ”particula lui Dumnezeu”

Autor: Alin Motogna 03.22.2016
Descoperirea a fost făcută în luna decembrie a anului trecut, însă de-abia acum cercetătorii au făcut publice rezultatele obţinute.

La o conferinţă organizată în Italia, oamenii de ştiinţă care activează în cadrul LHC („Large Hadron Collider”), cel mai puternic accelerator de particule din lume, au anunţat că au identificat emisii neobişnuite de lumină. Specialiştii susţin că acestea ar putea arăta prezenţa unei noi particule, care ar revoluţiona domeniul fizicii.

Descoperirea a fost făcută în luna decembrie a anului trecut. Atunci, cele două detectoare principale ale LHC-ului au detectat emisii de lumină, care nu puteau fi descrise prin intermediul legilor fizicii. „În momentul în care am declanşat ciocnirea protonilor s-a produs o reacţie, în urma căreia au rezultat protoni cu o energie mult mai mare faţă de cei precedenţi”, a declarat cercetătorul Ian Sample.

În cadrul experimentului realizat la sfârşitul lui 2015, detectoarele CMS şi ATLAS au înregistrat un semnal neobişnuit, atins la un nivel de energie de circa 750 de miliarde de electron-volţi. Cercetătorii susţin că rezultatul pe care l-au obţinut ar indica prezenţa unei particule asemănătoare cu bosonul Higgs, dar care are o masă de 1500 de giga electron-volţi, adică de 12 ori mai mare decât cea a corpusculului menţionat.

Dacă la momentul identificării semnalului, unii fizicieni erau de părere că acesta ar fi, de fapt, o eroare, acum ei ştiu foarte bine că ceea ce au descoperit este ceva cu adevărat important. Cu toate acestea, oamenii de ştiinţă de la CERN nu ştiu încă cu certitudine dacă în cadrul experimentului a fost găsită o nouă particulă.

Echipa internaţională de cercetători va relua experimentul la sfârşitul lunii martie, odată cu repunerea în funcţiune a LHC-ului. Acceleratorul îşi va desfăşura activitatea până la sfârşitul lunii aprilie, timp în care specialiştii se aşteaptă să obţină noi rezultate referitoare la originea semnalului detectat la finele anului trecut.

Vă mai recomandăm şi: 8 platforme ştiinţifice fascinante disponibile gratuit online