Home » Stiinta » Oamenii care, în mod constant, punctează greşelile gramaticale comise de cei din jur sunt mai … ticăloşi, afirmă oamenii de ştiinţă – FOTO+VIDEO

Autor: Marina Manastîrlî 04.01.2016
Cercetătorii au descoperit că cei care, în mod constant, sunt deranjaţi de erorile gramaticale din mediul on-line au o personalitate "mai puţin agreabilă".

Cercetătorii au reuşit să demonstreze în premieră că trăsăturile de personalitate ale unui individ pot determina modul în care acesta reacţionează la erorile de scriere şi erorile gramaticale.

„Acesta este primul studiu care demosntrează că trăsăturile de personalitate ale ascultătorilor / cititorilor au un efect asupra interpretării limbajului. În acest experiment, am examinat criticile sociale pe care cititorii le-a adresat persoanelor care au comis erori gramaticale”, a declarat cercetătorul principal Julie Boland, de la Universitatea din Michigan.

Cercetătorii au recrutat 83 de participanţi, care au fost rugaţi să citească răspunsurile primite pe e-mail la un anunţ pentru găsirea unui coleg de apartament. Răspunsurile nu conţineau erori grave de exprimare sau gramaticale, ci doar de scriere (de exemplu, „teh” în loc de „the”) sau omisiuni gramaticale, de exemplu ”too” în loc de ”to”.

După acest lucru, cei 83 de voluntari au analizat trăsăturile precum inteligenţa, percepţia, atitudinea prietenoasă şi alte trăsături ale persoanei care a scris acest e-mail.

Cercetătorii le-au cerut, apoi, participanţilor să completeze o evaluare de personalitate Big Five despre deschidere, agreabilitate, extraversiune / introversiune, nevroză şi conştiinciozitate, dar şi să răspundă la întrebări cu privire la vârsta lor şi atitudinea faţă de limbă.

Sursa foto: skulldog06/Flickr

În general, toată lumea a dat calificative negative potenţialilor colegi care au scris cu greşeli de tipar şi greşeli gramaticale în e-mail-urile lor, spre deosebire de cei cu ortografia şi gramatica perfectă.

De exemplu, în mare parte, extroverţii trec mai uşor cu vederea greşelile de gramatică şi de tipar, în comparaţie cu introverţii, care sunt mai susceptibili de a judeca şi critica negativ.

„Probabil, persoanele mai puţin agreabile sunt mai puţin tolerante faţă de abaterile de la convenţie”, scriu cercetătorii.