Home » Stiinta » Oamenii de ştiinţă de la Oxford au inventat un material cu implicaţii uriaşe asupra pacienţilor cu boli ale sistemului nervos central

Alin Motogna 04.05.2016
Materialul ar putea fi testat, în curând, pe subiecţi umani.

Oamenii de ştiinţă din cadrul Universităţii din Oxford au inventat un ţesut sintetic ce se comportă asemenea celui nervos uman, în momentul în care asupra sa este propagată lumină. Echipa care a creat acest material susţine că el îi va ajuta pe cercetători să dezvolte biomateriale ce pot fi folosite pentru a trata pacienţii care suferă de boli asociate cu disfuncţii ale sistemului nervos central

Ţesutul artificial este format din sute de celule sintetice, activabile cu ajutorul genelor şi al proteinelor încorporate. Tehnica folosită pentru a produce aceste structuri microscopice este cea a imprimării 3-D.

Celulele au membrana compusă din lipide, iar în interior au fost incluse secvenţe ADN, proteine şi alte molecule de natură biologică. Mai mult de 1000 de celule sintetice pot fi combinate, pentru a obţine ţesuturi cu o lungime de cel mult jumătate de milimetru.

În momentul în care au ataşat celulelor secvenţe de ADN, care se activează numai în momentul în care sunt expuse la lumină, specialiştii au constatat că structurile microscopice încep să producă proteine. Acest proces era întrerupt atunci când fasciculele luminoase nu mai intrau în contact cu suprafaţa materialului.

Cea mai importantă proteină identificată se numeşte alpha-HL şi are capacitatea de a permite propagarea fluxului de electricitate în interiorul ţesutului artificial, asemenea circuitelor din structura sistemului nervos central. Până în acest moment, materialul a fost testat numai în laborator, însă oamenii de ştiinţă speră că îl vor putea folosi în cadrul unor experimente realizate cu subiecţi umani.

Sursa: ft.com

Vă mai recomandăm şi: Canadienii au descoperit o gaură neagră care eliberează cele mai puternice emisii ultraviolete

Genele noastre conţin fragmente de ADN non-uman. ”Am putea fi mai puţin umani decât am crezut”

Misterul materiei întunecate ar putea fi, în sfârşit, DESCIFRAT după o descoperire a danezilor

Lideri mondiali şi laureaţi ai Premiului Nobel cer suspendarea drepturilor intelectuale pentru COVID
Moderna vrea să introducă a treia doză pentru vaccinul anti- COVID-19
Ce este sindromul de scurgere capilară (SCLS), boala Clarkson?
Sonda InSight de pe Marte a intrat în hibernare de urgență. NASA încearcă să salveze nava spațială