Home » Stiinta » Genele umane vor putea fi modificate

Genele umane vor putea fi modificate

Descopera 06.25.2016
Genele umane vor putea fi modificate
Alterarea celulei T ar putea crea un sistem imunitar mult mai puternic în lupta cu celulele canceroase.

Cercetătorii din SUA sunt tot mai aproape să utilizeze gena procariotă din ADN (CRISPR) modificată pe oameni, după ce Comisia Federală Consultativă  a aprobat folosirea metodei  pentru un studiu condus de Universitatea din Pennsylvania.

Cercetătorii doresc să folosească  CRISPR pentru a crea  celula T alterată. Celulele T sunt celulele albe din sânge, care joacă un rol important  în sistemul imunitar uman. Alterarea celulei T ar putea crea un sistem imunitar mult mai puternic  în lupta cu celulele canceroase ale pacienţilor cu melonom şi sarcom.

,,Datele noastre preliminare sugerează că am putea îmbunătăţii eficacitatea celulelor T, folosind CRISPR’’, a declarat cercetătorul  Carl June  pentru Institutul Naţional de Sănătate din SUA.

În etapele preliminare ale studiului, June, împreună cu alţi cercetători, vor folosi un proces numit celula CAR-T  pe un număr de 18 pacienţi. Cercetătorii vor extrage celula T a pacienţilor, o vor modifica folosind CRISPR, fapt ce le va da cercetătorilor posibilitatea  să taie, să copieze şi să lipească fragmente din ADN, ca mai apoi să le reinjecteze  în corpul pacienţilor, sperând că vor determina şi distruge mult mai bine tumorile canceroase.

Cercetătorul a afirmat: ,, Scopul nostru este să creăm  un nou tip de sistem imunitar folosind tehnologia modificării genelor, care ar putea genera noi celule imunitare mult mai puternice şi longevive, acestea în cele din urmă vor putea distruge cancerul mai rapid şi mai eficient’’.  Dacă cercetarea va avansa pozitiv va fi preluată de Intitutul Parker pentru  Cancer şi Imunologie.

Chiar dacă tehnica arată promiţător, cercetătorii afirmă că este încă un tratament experimental  şi nu garantează că va funcţiona. De asemenea, experimentul are şi implicaţii morale ale utilizării ADN-ului modificat. Unii cercetători se tem că experimentul va conduce către manipulare genetică nedorită, cum ar fi modificarea genetică a nou născuţilor.

,,Modificarea genetică a copiilor era până astăzi ficţiune, dar cu noile tehnologi, ficţiunea ar putea deveni realitate. Odată începută cercetarea, nu va mai fi cale de întoarcere, există o limită care nu trebuie depăşită’’, a declarat  Pete Shanks, cercetător  pentru US Center of Genetics and Society.

Alţi cercetători consideră că tehnica CRISPR  va fi folosită de savanţii de la Universitatea din Pensilvenia  într-un mod controversat contribuind la terapia genetică.

,,Dintr-o perspectivă morală nu cred că este  o diferenţă, nu este nimic nou, este doar etica morală de încercare a terapiei genetice’’, a declarat Henry T. Greely, cercetător la Universitatea din Stanford specializat în bioştiinţă.

Cercetătorii au nevoie de aprobări sigure de la alte organizaţii, înainte de începerea studiului , precum Food and Drug Administration (FDA), locul în care cercetările vor avea loc.

Cel mai bun moment al zilei pentru vaccinarea anti-COVID