Home » Știință » Care sunt şansele să-ţi întâlneşti dublura?

Care sunt şansele să-ţi întâlneşti dublura?

Publicat: 21.07.2016
Majoritatea persoanelor au auzit de-a lungul vieţii sintagma ,,semeni cu cineva''. Dar care sunt şansele din punct de vedere ştiinţific să-ţi întâlneşti dublura?.

Conform cercetării, existenţa a două persoane la fel este aproape imposibilă.

Un studiu realizat în anul 2015 de cercetătorii australieni a avut drept scop identificarea probabilităţii ca doi oameni să aibă aceleaşi trăsături faciale din punctul de vedere al celor opt puncte-cheie din structura feţei.

Specialiştii au descoperit că sunt 135 de şanse ca o pereche de dubluri să existe în lume. Posibilitatea ca două persoane să arate la fel, în special din punctul de vedere ale celor opt trăsături facilale, este de una la un miliard.

Pentru a ajunge la această concluzie, bilologul Teghan Lucas, de la Universitatea din Adelaide, Australia, împreună cu echipa sa, a examinat 4.000 de feţe diferite ale unor americani. Cercetătorul le-a măsurat şi comparat figurile prin intermediul celor opt trăsături faciale, însă nu a menţionat care sunt trăsăturile caracteristice ale fiecărui participant la experiment.

De ce unii oameni consideră că au văzut două persoane la fel?

Oamenii percep feţele diferit, ceea ce înseamnă că, dacă faţa unei persoane nu este identică din punct de vedere matematic, figurile pot fi percepute ca fiind asemănătoare, deoarece, în momentul în care privim pe cineva, luăm în considerare imaginea de ansamblu şi nu fiecare caracteristică în parte. De aceea, cei mai mulţi dintre noi consideră că gemenii arată exact la fel, deşi între ei există multe diferenţe. Acest lucru înseamnă că, deşi o persoană nu este o adevărată dublură, noi aşa o vom percepe deoarece nu putem calcula cele mai mici măsurători ale feţei, precum au făcut-o cercetătorii din cadrul studiului.

Descoperirile sugerează că recunoaşterea facială poate fi utilizată ca o alternativă a amprentei sau a testelor ADN, în momentul prinderii unui criminal.

,,Utilizarea camerelor de supraveghere, din motive de securitate, este în creştere, camerele capturând deseori figura infractorilor. Criminalii devin tot mai inteligenţi, evitând lăsarea de probe ADN sau amprente la locul faptei”, a declarat Lucas.

Echipa a reuşit să potrivească imaginea de pe camerele de supraveghere cu faţa unui suspect prin utilizarea celor opt trăsături-cheie ale feţei.