Home » Știință » Naveta spaţială Kepler a descoperit un număr impresionant de planete. Unele dintre ele sunt asemănătoare cu Terra

Publicat: 21.07.2016
În total, au fost descoperite circa 200 de noi planete.

Deşi numărul planetelor descoperite nu este atât de mare, precum în precedentele investigaţii, ultimele informaţii au fost primite după deteriorarea mecanismului de balansare a telescopului cu care este dotat Kepler. Oamenii de ştiinţă americani au mai anunţat că au descoperit planete care se află în apropierea unor stelelor, inclusiv un sistem care conţine cel puţin patru planete stâncoase.

În prima misiune a lui Kepler au fost descoperite peste 1.000 de planete care gravitează în jurul altor stele, însă atunci cercetarea a fost întreruptă deoarece două dintre roţile ce stabilizau telescopul au cedat.

Această avarie a pus capăt misiunii iniţiale, dar inginerii au propus un nou mecanism cunoscut cu denumirea de K2 sau ,,A doua lumină”, care îl poate ţine pe Kepler operativ dacă ţinta lui nu este restricţionată de lumina unei stele. Kepler detectează planetele prin lumina pe care acestea o primesc în momentul în care se rotesc în jurul unei stele.

După examinarea velocităţii asociate celor 197 de planete descoperite de K2, echipa condusă de cercetătorul Ian Crossfield, de la Universitatea din Arizona, a conluzionat că 104 dintre planete sunt reale, 63 fiind încă nedeterminate. Dintre cele confirmate, 37 emit radiaţii de două ori mai mari decât Pământul, cinci dintre ele având o temperatură similară cu cea de la suprafaţa Terrei.

,,Kepler a efectuat un studiu demografic al planetelor, în timp ce misiunea lui K2 s-a axat pe descoperirea stelelor cu o luminozitate mare şi pe diferitele tipuri de planete. Misiunea lui K2 ne-a permis să ajungem la un număr de 20 de stele cu dimensiuni reduse”, a declarat cercetătorul.

Prin intermediul acestui studiu au fost adăugate trei noi planete celei pe care Kepler a descoperit-o în orbita stelei K2-72, toate având diametrul cu 20 sau 30% mai mare decât cel al Pământului. Cercetătorii presupun că planetele au o structură solidă şi nu una gazoasă. Toate cele patru planete orbitează mult mai aproape de steaua lor, decât Mercur în jurul Soarelui, de exemplu. Cercetătorii presupun că M2 este o planetă pitică roşie, iar celelalte două au un nivel al radiaţiilor asemănător cu cel al Terrei.  Acest fapt nu le face însă potrivite pentru susţinerea vieţii.

Kepler, instrumentul ce ne ajută să găsim lumi extraterestre asemănătoare Terrei, are probleme grave