Home » Stiinta » Chimicalele TOXICE din praful din locuinţele noastre poate duce la apariţia unor probleme grave de sănătate

Autor: Alin Motogna 09.15.2016
Specialiştii spun că efectul ar putea fi redus dacă păstrăm curăţenia locuinţelor noastre în limite normale.

Oamenii de ştiinţă americani au descoperit că praful din casă conţine substanţe toxice asociate cu apariţia unor probleme grave de sănătate, percum infertilitatea sau cancerul. Cercetătorii spun că substanţele identificate provin din produsele folosite în viaţa de zi cu zi, de la cele de înfrumuseţare până la cele de curăţenie.

,,Credem că locuinţele noastre sunt locuri sigure, însă, din păcate, ele sunt poluate cu substanţe toxice provenite din produsele pe care le folosim”, susţine Veena Singla, membră a Natural Resources Defense Council din California.

Singla şi colegii săi au analizat informaţii din cadrul a 26 de studii, dar şi dintr-o bază de date nepublicată, cu scopul de a examina evoluţia compoziţiei chimice a prafului din gospodării. Datele descriau medii închise diverse, de la locuinţe şi şcoli, până la săli de gimnastică de pe cuprinsul a 14 state americane.

În cadrul studiului pe care l-au efectuat, cercetătorii au descoperit asocieri evidente între obişnuinţa unor persoane de a-şi păstra locuinţele foarte curate şi un risc crescut ca urmaşii acestora să sufere de astm. Conform specialiştilor, această afecţiune apare ca urmare a faptului că tinerii nu sunt expuşi la acţiunea microbilor, doarece aceştia sunt omorâţi de substanţele prezente în produsele de curăţenie.

Oamenii de ştiinţă au scos în evidenţă 45 de substanţe chimice, dintre care 10 au fost prezente în proporţie de 90% în compoziţia prafului din locuinţe. Printre compuşii identificaţi se numără TDCIPP sau ftalaţii, ambii asociaţi cu apariţia unor afecţiuni grave cum este, de exemplu, cancerul.

Veena Singla spune că există numeroase metode prin care să ne expunem mai puţin la praful contaminat. De exemplu, ar trebui să ne aspirăm mai des încăperile, să ne spălăm cu apă şi săpun înainte de fiecare masă sau să curăţăm praful din casă folosind mai întâi o lavetă umedă şi apoi o lavetă uscată.

Cercetătoarea a adăugat că, pe lângă susţinerea implementării unor legi privind folosirea respectivelor substanţe toxice, consumatorii ar putea lua atitudine alegând cu atenţie produsele pe care le cumpără. ,,Este foarte important ca autorităţile şi companiile să înţeleagă că oamenii ţin cont de acest lucru şi vor produse mai sigure pentru familiile lor”, spune Veena Singla.

Sursa: theguardian.com