Home » Stiinta » Cea mai veche civilizaţie existentă şi astăzi. Au fost primii exploratori care au avut curajul să traverseze oceanul acum 58.000 de ani

Oana Bujor 09.24.2016
În urma unor studii genetice ample s-a dovedit că australienii aborigeni sunt cea mai veche civilizaţie încă existentă. Aborigenii australieni sunt primii oameni care s-au stabilit în Australia acum 50.000 de ani.

Cele trei studii, publicate în revista Nature, dezvăluie informaţii despre originile migraţiilor istorice ale speciei umane.

Conform rezultatelor ADN, majoritatea eurasiaticilor moderni sunt descendenţii unui singur val de migranţi care au părăsit Africa acum aproximativ 72.000 de ani. În timpul migraţiei, australienii aborigeni şi papuaşii (strămoşii locuitoriilor din Papua Noua Guinee) s-au împărţit în două grupuri şi au fost primii oameni care au traversat oceanul acum 58.000 de ani, înainte să ajungă în Australia, acum 50.000 de ani.

,,Această poveste îi lipsea ştiinţei,”  a declarat cercetătorul Eske Willerslev, de la Universitatea din Copenhaga, Danemarca. ,,Acum ştim că strămoşii australienilor au fost primii exploratori,” a adăugat el.

Populaţia aborigenă australiană şi papuaşă s-a despărţit cu 37.000 de ani înainte ca masele continentale să se despartă. Aborigenii australieni au rămas aproape izolaţi până acum 4.000 de ani, dar în timpul călătoriei de mii de ani aceştia au intrat în contact şi cu alte specii de homini, deoarece aproximativ 4% din genomul lor  face parte dintr-o specie de hominizi neindentificaţi.

Pentru a ajunge la această concluzie, echipa internaţională de cercetători a secvenţiat genomul a 25 de papuaşi şi a 83 de australieni aborigeni din grupul în care este utilizată limba pama-nyungan, ce este vorbită de 90% din populaţia aborigenă australiană.

În cadrul unui studiu secundar condus de Şcoala Medicală de la Harvard, a fost întocmită o hartă a genomului provenit de la 300 de persoane din 142 de populaţii diferite din jurul lumii, prin care au încercat să descopere schimbări genetice asociate cu evoluţia trăsăturilor omului modern, precum pictatul peşterilor, sculptatul ustensilelor sofisticate, însă nu a fost descoperită nicio asemănare.

,,Nu există nicio dovadă a unei anumite mutaţii care ne-a transformat în oameni,” a declarat Willerslev.

Deşi în cele două studii a fost sugerat faptul că a existat un singur val de migraţii din Africa, a treia lucrare prezintă dovezi ale existenţei a două valuri de migraţii din Africa .

Condus de către Luca Pagani, biolog şi antropolog de la Biocentrul estonian din Tartu, în cadrul studiului au fost descoperite dovezi ale unei migraţii uriaşe de acum 75.000 de ani, însă cercetătorul a descoperit dovezi ale unei migraţii precedente de acum 120.000 de ani.

Vă recomandăm să citiţi şi următorele articole:

A fost găsită proteina care ar putea ajuta oamenii să-și șteargă amintirile urâte
Cel mai bun moment al zilei pentru vaccinarea anti-COVID