Home » Știință » Poţi călători pe Marte fără să părăseşti Pământul. Iată opt locuri de pe Terra care imită condiţiile de pe planeta Roşie

Publicat: 14.01.2017
După ce au petrecut 80 de zile în interiorul unui dom din deşertul din Utah, şapte membri ai celei mai recente simulări a Mars Society au încheiat misiunea pe 13 decembrie 2016. Însă, aceiaşi membri au pătruns în alt simulator, aflat în Canada, pentru încă 80 de zile.

În lume există nenumărate locuri în care pot fi simulate condiţiile de pe planeta Roşie, iată câteva dintre ele:

Hawaii

Sursa: NASA

Recent, o echipă a finalizat simularea unui an trăit în izolare petrecut pe un versant al vulcanului Mauna Loa. Aici, un echipaj format din şase membri au habitat periodic domul geodezic alimentat cu putere solară. Prin intermediul simulării NASA, a putut observa comportamentul oamenilor care trăiesc izolaţi.  Câmpurile de lavă vulcanică care au înconjurat habitatul le-au oferit membrilor echipajului şansa de a munci într-un mediu asemănător cu cel de pe  Marte

Florida

Sursa: ESA

Staţia de cercetare a NASA Aquarius este singura staţie de cercetare subacvatică de pe Pământ.

Participanţii echipajului din cadrul misiunii NASA’s Extreme Environment Missions Operations (NEEMO)  au petrecut trei săptămâni trăind într-un mediu care nu era destinat oamenilor. De-a lungul timpul, mai mulţi astronauţi s-au antrenat în una dintre cele 21 de misiuni ale NEEMO.

Sardinia, Italia

Există anumite trăsături aferente zborului în spaţiu, de exemplu întunericul de pe Lună sau Marte, deoarece în cadrul multor misiuni echipajul trebuie să se adăpostească în interiorul peşterilor pentru a se proteja de radiaţiile cosmice.  Astfel, Agenţia Spaţială Europeană a inaugurat un simulator într-o reţea de peşteri aflate la jumătate de kilometru sub suprafaţa Sardiniei.  În adâncuri, şase membri ai echipajului practică explorarea unei noi lumi, utilizând anumite strategii, precum mişcările lente şi deliberarea unui drum printr-un mediu provocator.

Insula Devon, Canada

Sursa: ESA

Insula Devon din Canada este locul în care au fost realizate nenumărate simulări. Devon este localizată în  Marea Baffin şi este una dintre cele  mai izolate insule din lume. NASA a utilizat şi avanpostul Earthy Martian din Denvon, care este localizat pe marginea craterului Haughton, de 22 de kilometri lăţime. Zona este considerată cea mai asemănătoare cu planeta Marte.

Moscova, Rusia

Cel mai de durată simulator al mediului de pe Marte este localizat într-un depozit din Moscova care face parte din Academia de Ştiinţă, Institutul Problemelor Biomedicale din Rusia.

Numit Marte-500 şi condus de Agenţia Spaţială Europeană, Roscosmos şi China experimentul în trei faze culminează cu închiderea a cinci membri ai echipajului în interiorul unui simulator pentru 520 de zile.  Misiunea include simularea aterizării dintr-o navă spaţială şi simularea locuirii pe suprafaţa lui Marte.

Houston

NASA a dezvoltat Human Exploration Research Analog în cadrul Centrului Spaţial Johnson din Houston. Proiectul îi ajută pe cercetători să înţeleagă cum se comportă oamenii în timpul călătoriei prin vidul spaţial unde poate fi văzut doar întunericul şi stele îndepărtate prin hubloul navei pentru o perioadă lungă de timp. În timpul unei simulări care a durat 30 de zile, patru membri ai echipajului au testat tehnologii, mâncare pentru astronauţi şi au practicat activităţi în afara vehicului.

Antarctica

În partea sudică a Pământului, o staţie de cercetare independentă ajută ESA să studieze cum va fi viaţa în afara planetei noastre. Concordia, localizată pe un platou din Antarctica, este locuită anii la rând de câte 16 persoane. Deşi principalul obiectiv este studierea climei, a glaciologiei şi al câmpului magnetic al Pământului, viaţa de la staţia de cercetare imită anumite dificultăţi pe care le resimt astronauţii care călătoresc în spaţiu.

Aici, cercetătorii studiază schimbările presiunii arteriale şi a schimbării conexiunilor din creierul locuitorilor din staţie.

6 schimbări climatice care s-au întâmplat în Europa în urmă cu 1 milion de ani
O călătorie epică în plin război mondial. De la Paris la București, prin Rusia țaristă
Astronomii au descoperit un mini-Neptun într-un sistem stelar binar
Utilizatorii de WhatsApp pe Android primesc funcții noi
Care sunt legumele cele mai bune pentru prevenirea cancerului?
Celine Dion spune că a știut înainte de diagnostic că ceva nu era în regulă cu ea
Acum 536 de ani începea construirea „Capelei Sixtine a Estului”. Străinii au rămas uimiţi de frumuseţea acestei mănăstiri româneşti
Unii angajați au început să-și ia concediu fără să le mai spună șefilor
În câți ani crede Elon Musk că Inteligența Artificială va depăși oamenii?
Zeci de oameni au murit până acum în Mexic din cauza căldurii extreme
Schimbările climatice îngrijorează producătorii de bere și de înghețată
Croatul Ante Pavelic, întemeietorul și ideologul Ustaše. Politician, avocat, nazist, criminal de război, consilier al lui Juan Peron
Luna Phobos a lui Marte nu este ceea ce pare, sugerează fotografii nepublicate până acum
Cum s-au răspândit gândacii „de bucătărie” în toată lumea?
O arahnidă care trăia în urmă cu 300 de milioane ani avea picioare cu spini
Curiosul caz al lui Ben Affleck. Un grădinar și două flori: Ben și duo Jen
Jennifer Lopez, una dintre cele mai bine plătite cântărețe. „Oglindești ceea ce lumea îți oglindește ție”
Ce se întâmplă atunci când oglinzile sunt îndreptate unele spre altele?