Home » Stiinta » Elixirul tinereţii se află în organismul uman. O nouă descoperire privind estomparea ridurilor

Autor: Oana Bujor 01.11.2017
Multe femei cheltuiesc sume mari de bani pe creme şi intervenţii pentru menţinerea unui ten tânăr. Însă liniile fine ar putea fi estompate cu ajutorul propiilor celule din corpul uman, susţin cercetătorii.

Ridurile ar putea fi estompate prin utilizarea unui tratament regenerativ al celulelor adipoase care menţin fermitatea pielii. Tehnica ar putea fi utilizată şi în cazul cicatricilor, notează Daily Mail

Celulele adipoase din piele, numite adipocite, dispar atunci când se formează cicatricile sau ridurile formate de îmbătrânire. Lipsa adipocitelor este unul dintre principalele motive pentru apariţia ridurilor.

Cercetătorii au descoperit că foliculii de păr joacă un rol important în vindecarea pielii şi netezirea acesteia, prin eliberarea unei molecule numite proteină morfogenetică osoasă. Profesorul George Cotsarelis, de la Universitatea din Pennsylvania, a explicat: ,,Descoperirea noastră ne-ar putea ajuta să găsim o strategie de regenerare a adipocitelor din pielea ridată, în cele din urmă vom reuşii să descoperim un tratament anti-îmbătrânire. Secretul stă în regenerarea foliculilor, în primă fază. După aceea celulele adipoase se vor regenera ca răspuns al semnalelor trimise de foliculi”.

Pierderea adipocitelor reprezintă un proces normal al îmbătrânirii, dar poate fi şi o complicaţie a unor boli, precum infecţia cu virusul HIV-SIDA.

Testele au fost realizate atât pe şoareci, cât şi pe ţesutul uman cu cicatrici realizat în laborator.

Principalul cercetător Dr. Maksim Plikus, de la Universitatea din California, afirmă că descoperirea ar putea conduce la obţinerea unor noi tratamente care vor prevenii apariţia cicatricilor în urma intervenţiilor chirurgicale.

Piaţa globală a tehnicilor anti-îmbătrânire a ajuns la un profit de 150 de miliarde de lire, până în 2018 conform estimărilor aceasta va ajunge la 216 miliarde de lire.