Home » Stiinta » După ani de cercetări, s-a aflat ce s-a întâmplat pe Pământ imediat după impactul cu asteroidul care a dus la extincţia dinozaurilor: ”Este un punct de cotitură în istoria Pământului” – VIDEO

Autor: Alexandru Voiculescu 01.17.2017
Conform cercetătorilor, climatul a avut nevoie de 30 de ani pentru a-şi reveni în urma impactului cu asteroidul care a dus la extincţia dinozaurilor acum 65 de milioane de ani.

Timpul apocaliptic despre care se crede că a dus la dispariţia dinozaurilor a fost reconstruit de experţi cu un detaliu fără precedent.

La tropice, temperatura medie anuală a scăzut de la 27 de grade Celsius la 5 grade, iar la nivel global, a scăzut în medie cu 26 de grade Celsius, aşadar, timp de trei ani s-a observat că temperatura medie globală era sub 0 grade Clesius.

Savanţii au descoperit că în atmosfera planetei se găseau picături mici de acid sulfuric imediat după impactul cu asteroidul de acum 65 de milioane de ani. De asemenea, sulfurile sunt considerate principalele responsabile pentru obstrucţionarea luminii solare şi deci pentru răcirea atmosferei.

Acest lucru a dus la scăderea dramatică a temperaturii de pe Terra. „Marea răceală care a urmat impactului asteroidului care a format craterul Chicxulub din Mexic este un punct de cotitură în istoria Pământului”, spune Julia Brugger de la Potsdam Institute for Climate Impact Research, conducătorul acestui studiu. Aceasta mai adaugă şi că „putem contribui cu noi cunoştinţe pentru înţelegerea cauzei mult dezbătute pentru dispariţia dinozaurilor la sfârşitul erei cretacice”.

Pentru a investiga acest fenomen, savanţii au folosit simulări computerizate care sunt în mod normal aplicate în contexte diferite, adică un model climatic care cumulează atmosfera oceanică cu gheaţa oceanică. De asemenea, în urma acestei simulări, experţii au văzut că a fost nevoie de 30 de ani pentru ca temperatura medie să-şi revină, dar acest timp a variat în funcţie de distanţa faţă de impact şi de izolarea geografică a anumitor zone.

A început a 6-a extincţie în masă? Antropocenul, noua era creată de om, ameninţă deja umanitatea şi majoritatea speciilor sălbatice