Home » Știință » O terapie genetică restabileşte complet auzul la şoareci şi poate fi folosită cu succes la oameni

Publicat: 08.02.2017
O echipă de cercetători a reuşit să restabilească auzul la şoareci până la 25 de decibeli (echivalentul unei şoapte).

Acest studiu a avut în vedere studierea şi tratarea Sindromului Usher, care se întâlneşte şi la oameni, notează Science Daily. Această boală este genetică şi este asociată în principal cu hipoacuzia, adică auzul foarte slab dezvoltat.

Pentru a restabili auzul la şoareci, cercetătorii de la Boston Children”s Hospital şi de la Harvard Medical School au folosit un vector sintetic (gene sintetizate în laborator), numit Anc80, pe care l-au introdus în cohlee (o porţiune din urechea internă). Pentru a avea o imagine mai clară, urmăriţi poza de mai jos:

În stânga sunt reprezentaţi senzorii în V ai şoarecilor sănătoşi, în mijloc sunt senzorii urechii unui şoarece cu probleme de auz, iar în dreapta sunt senzorii celui din mijloc în urma tratamentului. Se observă o restaurare aproape completă a acestor senzori.

Konstantina Stankovic, cercetător în cadrul acestui proiect, a dezvăluit: „cu mai mult de 100 de gene cunoscute care cauzează surditatea la oameni, sunt mulţi pacienţi care ar beneficia în urma acestei tehnologii”.

Alt studiu efectuat în cadrul acestui proiect, condus de Gwenaëlle Géléoc, arată că Anc80 este extrem de eficient în corectarea bolii date de Sindromul Usher la şoareci, o boală care are la bază aceeaşi mutaţie ca în cazul oamenilor.

De asemena, acest sindrom este asociat cu lipsa echilibrului şi cu vederea slabă, lucruri care pot fi corectate cu ajutorul tratamentului genetic cu Anc80, alături de restabilirea auzului.

Urechea bionică: cea mai nouă invenţie care ne poate dărui super-auzul

Un nou medicament ar putea trata surzirea indusă de zgomot

Medicamente vechi, utilizări noi: un posibil tratament împotriva cancerului se bazează pe un medicament aprobat acum 45 de ani

O injecţie cu virus în ureche: ce afecţiune gravă ar putea fi vindecată cu această metodă inedită?