Home » Știință » Astronomii au identificat o gaură neagră atât de flămândă încât forţează legile fizicii – VIDEO

Publicat: 08.02.2017
Astronomii au descoperit a gaură neagră gigantică care este atât de flămândă, încât devorează o stea de mai bine de un deceniu - o durată de 10 ori mai mare ca durata oricărui alt eveniment similar.

Oamenii de ştiinţă nu înţeleg pe deplin procesul prin care un asemenea eveniment a durat atât de mult, relatează Science Alert. Aceştia au emis ipoteza că există posibilitatea ca acest fenomen să fi dus legile fizicii dincolo de limita cunoscută de ştiinţă.

Răspunsul la această problemă poate spune ceva despre teoria conform căreia găurile negre de la începutul Universului erau mai mari decât cercetătorii au fost capabili să explice.

Fenomenul prin care o stea este consumată de o gaură neagră este explicat prin termenul de tidal disruption event (TDE). Acesta descrie că forţa gravitaţională a găurii negre duce la dezintegrarea stelei (video mai jos).

Au fost descoperite multe astfel de evenimente cu ajutorul observaţiilor cu radiaţii X, dar nici pe departe un TDE care a durat mai bine de zece ani.

Evenimentul a depăşit limita Eddington, care este luminozitatea maximă a unei stele pe care o poate atinge înainte să devină instabilă şi să dispară complet.

Această gaură neagră a fost denumită XJ1500+0154 şi se găseşte în centrul unei mici galaxii la 1,8 miliarde de ani lumină distanţă. A fost descoperită de trei surse, observatorul cu raze X Chandra şi satelitul Swift, ambele ale NASA şi XMM-Newton al ESA. Aceştia urmăresc din anul 2005 „flama” extrem de luminoasă a fenomenului.

Unul dintre membrii echipei, Stefanie Komossa, a menţionat că „acest eveniment arată că aceste găuri negre pot creşte la dimensiuni extraordinare”.

Studiul nu a fost încă publicat într-o revistă de specialitate, deci trebuie abordat cu o anumită consideraţie. Cercetătorii consideră că acest TDE îşi va reduce intensitatea în următorii ani, cauzând dispariţia din observaţii a găurii negre.

Cercetătorii au descoperit o gaură neagră uriaşă care contrazice teoria creşterii acestor formaţiuni