Home » Știință » O stea pitică apropiată conţine elementele care creează viaţa

O stea pitică apropiată conţine elementele care creează viaţa

Publicat: 14.02.2017
Mulţi savanţi consideră că Terra a fost la început o planetă uscată şi că apa, carbonul şi azotul - cele ce duc la apariţia vieţii - au apărut probabil ca rezultat al coliziunii cu obiecte care şi-au început viaţa în afara sistemului nostru solar.

Recent, savanţii au găsit un obiect care se încadrează în această teorie, afirmă Science Daily.

O echipă de cercetători de la UCLA au descoperit o stea pitică cenuşie a cărei atmosferă este bogată în carbon şi azot, dar şi în oxigen şi hidrogen. Acest corp ceresc se află la o distanţă de aproximativ 200 de ani lumină, localizată în Constelaţia Boarului.

Benjamin Zuckerman, co-autor al acestui studiu, susţine că „aceste descoperiri indică faptul că unele dintre precondiţiile vieţii sunt comune în univers”.

Savanţii mai susţin şi că a existat o planetă mică ce orbitează în jurul piticei cenuşii studiate de aceştia, iar traiectoria ei a fost oarecum schimbată, probabil de câmpul gravitaţional al altei planete din acelaşi sistem solar. Planeta s-a prăbuşit în stea.

Ştiind aceste lucruri, cercetătorii au estimat că evenimentele s-au întâmplat relativ recent, acum 100.000 de ani. De asemenea, aceştia mai estimează că masa planetei avea 30% apă, iar restul material solid.

Cercetătorii sugerează că aceste componente care creează viaţa pot fi des întâlnite în piticele cenuşii, întrucât acestea sunt dense şi au o forţă gravitaţională mare, ceea ce duce la atracţia elementelor precum azotul şi carbonul, dar şi la evenimente mai însemnate, precum înghiţirea unei întregi planete.

O auroră boreală a fost surprinsă pentru prima dată în afara Sistemului Solar – FOTO

Oamenii de ştiinţă au descoperit o planetă orfană care hoinăreşte prin Univers

Descoperire spaţială extraordinară: pentru prima dată, au fost zăriţi nori de apă în afara Sistemului Solar!

NASA a descoperit încă un indiciu care dovedeşte că pe Marte a existat apă lichidă