Home » Știință » Savanţii de la Harvard şi MIT au obţinut dreptul de a folosi o tehnică genetică revoluţionară

Publicat: 20.02.2017
Tehnica de editare genetică, numită şi Crispr-Cas9, poate fi folosită acum de savanţii de la Harvard şi MIT.

Centrul de cercetare afiliat cu cele două instituţii, Broad Institute, poate folosi tehnici genetice despre care se spunea că au fost inventate la Universitatea din California, aceştia având până acum exclusivitate.  Oficialii au hotărât în urma dovezilor că cele două invenţii au fost făcute în mod separat.

Broad Institute va putea să folosească tehnici genetice revoluţionare care acum erau utilizate doar de Universitatea din California. Primirea acestor certificate de folosire a tehnicilor poate duce la progrese ştiinţifice semnificative în lumea geneticii, afirmă New York Times.

Jennifer Doudna, profesor la Universitatea din California, care este considerată inventatoarea metodei Crispr, susţine că ia în considerare un recurs, deşi decizia aceasta lasă o portiţă deschisă pentru obţinerea certificatelor pentru aplicarea tehnicii de editare a ADN-ului pentru toate tipurile de celule. Aceasta a afirmat că „ei au permis pentru mingile verzi de tenis, noi vom avea pentru toate mingile de tenis”.

Companiile care vor să aplice tehnicile Crispr vor trebui, conform unui avocat al universităţii, să obţină licenţe atât de la Broad Institute, cât şi de la Universitatea California.

Crispr a generat mult entuziasm printre cercetători datorită faptului că face relativ simplă schimbarea unor litere din ADN-ul unui organism. Acest lucru poate duce la elaborarea unor noi tratamente care vor rezolva problemele genetice şi de asemenea schimbarea trăsăturilor oamenilor într-o fază embrionară. Ultima menţionată trebuie folosită cu cea mai mare consideraţie şi doar în anumite contexte, conform afirmaţiilor oficialilor.

Ministerul Sănătăţii va înfiinţa 5 centre regionale de boli genetice. În România există doar 39 de specialişti