Home » Știință » Ce ar putea distruge omenirea în cazul impactului unui asteroid cu Pământul? Experţii au analizat efectele care ar putea fi produse în urma unei coliziuni apocaliptice

Publicat: 01.03.2017
Experţii avertizează că impactul unui asteroid cu Pământul ar putea provoca fenomene mult mai mortale decât impactul în sine.

Cercetătorii de la Universitatea din Southampton au calculat dezastrele care ar putea fi produse în urma a trei scenarii apocaliptice: un meteorit care explodează în atmosferă. unul care loveşte pământul şi  altul care s-ar prăbuşii în ocean

În majoritatea scenariilor, cele mai multe victime ar fi provocate de o rafală de vânt puternic care ar provoca distrugeri asemănătoare cu cele produse de un uragan. Desigur efectele unui impact cu un asteroid diferă în funcţie de mărimea, compoziţia şi viteza cu care roca loveşte suprafaţa terestră.

De asemenea efectele sunt influenţate şi de locul în care se prăbuşeşte meteoritul şi de populaţia care se află în zonă. Analizând densitatea populaţiei globale, experţii au descoperit că locuitorii din zonele vestice ale globului stau în afara casei timp de trei ore în timp ce în celelalte părţi ale planetei, oamenii, petrec şase ore în afara casei.

Aceştia au analizar tipul de rocă din care sunt formaţi 90% dintre meteoriţi, cunoscută cu denumirea de chondrite.

Experţii au realizat două scenarii ipotetice. În cadrul primului scenariu, un obiect de 50 de metri lăţime ar exploda deasuprea Berlinului şi Londrei, în timp ce al doilea asteroid de 200 de metri ar forma un crater în aceleaşi oraşe. Viteza impactului a fost calculată la 20 de km/s, unghiul de intrare fiind de 45 de grade.

Rezultatele au fost devastatoare, în urma exploziei din aer, în jur de 1,2 milioane de persoane ar muri în Berlin şi peste 2,8 milioane în Londra. Dacă al doilea asteroid ar forma un crater în mijlocul oraşelor, numărul victimelor s-ar tripla, murind 3,5 milioane de oameni în Berlin şi 8,8 milioane în Londra.

Însă indiferent de oraşul în care obiectul s-ar prăbuşi, majoritatea victimelor ar muri în urma vânturilor puternice, aproximativ 85% ar muri în urma suflului care i-ar izbi declădirile din jur.

În cadrul ambelor scenarii suflul puternic ar fi responsabil pentru moartea majorităţii persoanelor.

J.K. Rowling, „mama” lui Harry Potter. Cea mai bogată scriitoare din lume
Cercetătorii au modificat genetic o plantă ca să producă nutrienți de lapte matern
Arheologii din Ungaria au scos la lumină comori religioase rare
Tracy Chapman, artista care își ascultă muza, nu cererea pieței
Donald Sutherland, actorul care a murit de două ori. A iubit ceea ce a făcut și a făcut ceea ce a iubit. „Și nu se poate cere mai mult de atât”
Efectul surprinzător al menstruației asupra performanțelor sportive
Test de cultură generală. Cine a inventat banii?
Maria Dragomiroiu, mărturisiri tulburătoare: „Și acum, când cânt, plâng!” | Altceva cu Adrian Artene
Oamenii de știință au descoperit un dezechilibru energetic masiv pe Saturn
Râsul iberic, salvat de la dispariție prin eforturi extraordinare de conservare
O organizație vrea să strângă 9 miliarde de dolari pentru a vaccina cei mai săraci copii din lume
Acțiunile Nvidia, în cădere liberă! Compania a pierdut 230 miliarde de dolari în câteva ore
Aeronava TAROM cu numele „Nadia Comăneci” va duce sportivii români la Jocurile Olimpice de la Paris 2024
Câți sportivi va avea România la Jocurile Olimpice de la Paris 2024?
Românii sunt mai interesați ca niciodată în ultimii 20 de ani să-și cumpere o locuință